گوناگون

عذرخواهی مدیرعامل سابق جامعه مدرسین از مردم + تکذیبیه جامعه مدرسین

به گزارش پارسینه حاج میرزا ابراهیم دشتی (منهاج) در سایت شخصی خود پس از ذکر برخی خاطرات می نویسد:

در سال‌های 1363 تا 1367 در دانشگاه شهید بهشتی معارف اسلامی تدریس می‌کردم. در آخرین ترم در ضمن صحبت از اینکه اجتهادات و علوم هیچ یک از علما ممکن نیست صد در صد خالص باشد از مرحوم علامه طباطبائی نام بردم و گفتم حتی ایشان. و مخالفین من این کلام را بهانه‌ای برای تبلیغ علیه من قرار دادند که هم در محافل خصوصی و هم در مجامع عمومی از آن بهره برداری کردند و گفتند ایشان مخالف فلسفه است با اینکه من کتاب‌های بدایت الحکمه و نهایت الحکمه مرحوم علامه طباطبائی را جزء برنامه درسی مدرسه رسالت قرار داده بودم و آقایان ابراهیم امینی و محمد یزدی و طاهری خرم آبادی آن کتاب‌ها را در آن مدرسه تدریس کرده بودند. و خودم هم در بعضی دانشگاهها فلسفه تدریس کرده بودم.

در همین دانشگاه بود که گفتم دعای( یا محمد یا علی یا علی یامحمد اکفیانی فانکما کافیای، یا محمد یا علی یا علی یا محمد انصرانی فانکما ناصرای، یا محمد یا علی یا علی یا محمد احفظانی فانکما حافظای) که در صفحه 46 کتاب مفاتیح آمده بوی شرک می‌دهد. که این را هم دستاویز دیگری علیه من قرار دادند. با اینکه هیچ کس به من نگفت این نظر شما اشتباه است.

تدریس در دانشگاه تربیت مدرس:

در سال های 1368 تا 1370 چند ترم در دانشگاه تربیت مدرس تدریس کردم با اینکه در این دانشگاه جنجالی علیه من به راه نیفتاد کلاس من در این دانشگاه هم تعطیل شد.

عذر خواهی از خدا و ملت:

در سال 1357 انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمت الله علیه به پیروزی رسید یعنی نظام سلطنتی پهلوی که خود را وارث شاهنشاهی دو هزار و پانصد ساله ایران می‌دانست و مورد حمایت کشورهای غربی به خصوص امریکا بود با همه تشکیلات و ارگان‌هایی که برای اداره و تسلط بر کشور در طول سالیان دراز به وجود آورده بود از هم پاشید و جمهوری اسلامی برنامه‌ها و تشکیلات خود را از صفر شروع کرد. کارکنان نظام سابق دست و پای خود را گم کرده و نمی‌دانستند چه کار کنند و کار کنان نظام جدبد هم تجربه‌ای نداشته و تشکیلات منسجمی تاسیس نکرده بودند.

طبیعی بود که در این جو آشفته و فضای پر هیاهو اشتباهات بسیاری رخ دهد وحقوق بسیاری ضایع شود و طبیعی بود که من هم در این فضای غبارآلود و مواجهه ناگهانی با کارهای گوناگونی که تجربه‌ای در آنها نداشتم، اشتباهات فراوانی داشته باشم. چه بسا بسیاری از موضع گیری‌ها وکارهایم بر خلاف مصلحت بوده و چه بسا صلاحیت بسیاری را برای تصدی اموری تایید کرده باشم که صلاحیت نداشته‌اند و مفاسدی برعمل آنها مترتب شده باشد و در همین راستا صلاحیت بسیاری را رد کرده باشم که اصلح بوده‌اند که اگر تایید کرده بودم خدمات ارزنده‌ای توسط آنها انجام می‌گرفت و ممکن است در موارد بسیاری که فرصت کافی برای برسی و تحقیق نداشتم و خواه ناخواه باید تصمیمی می‌گرفتم، حقوق بسیاری را ضایع کرده باشم. همان طور که در موارد بسیاری اقداماتی انجام دادم که بر ضرر خودم و بستگانم بود.

بنا براین هم باید از درگاه خداوند، غفار طلب مغفرت نمایم و هم از ملت ایران و هم از دوستان و بستگانم، هم از کسانی که از دنیا رفته‌اند و هم از کسانی که هنوز زنده‌اند، هر چند که خودم هم در غم آنها شریک بوده و خواهم بود، عذر خواهی نمایم.

ولی در مبارزه با حکومت سابق و تاسیس و بر پایی نظام جمهوری اسلامی نقش قابل توجهی نداشه‌ام که بتوانم به آن افتخار کنم یا اگر پشیمان شده باشم لازم باشد از آن عذر خواهی نمایم.

از لطف و مرحمت خداوند منان امید وارم که در بقیه عمر مرا موفق بدارد که از تجربه های گذشته استفاده نموده واز اشتباهات خود بکاهم وبه ویژه باعث اشتباه و اغوای دیگران نشوم و در شناخت بهتر از اسلام واصلاح امور جامعه و پیشرفت ملت ایران در حد خود نقش مثبتی داشته باشم.

***

پیرو انتشار این خبر از سوی پارسینه جامعه مدرسین تکذیبیه برای پارسینه ارسال کرده است که متن آن به این شرح است:


مسئول محترم خبرگزاري پارسينه

سلام عليکم
احتراماً با توجه به درج خبر شماره ‎129497 ‏مورخ ‎20‏/‎4‏/‎92 ‏از آقاي حاج ميرزا ابراهيم دشتي (منهاج‏)‎‏، به اطلاع مي‌رساند نامبرده هيچ گونه ارتباطي با جامعه مدرسين حوزه علميه قم نداشته و ندارد، مقتضي است خبر فوق را اصلاح فرمائيد‎.

علی ابراهیمی
مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش پارسینه درسایت رسمی حاج میرزا ابراهیم دشتی وی مدیرعامل سابق جامعه مدرسین معرفی شده بود و منبع پارسینه نیز سایت ایشان بوده است.

ارسال نظر

  • مخاطب پارسینه

    درود بر شجاعت و آزادگی ایشان....

  • ناشناس

    چه عجب مسئولی عذرخواهی کرد.گرچه در حال حاضر ایشان خارج از دایره قدرت باشند.

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد