گوناگون

ظریف قفل ۷ ساله را در کویت گشود؟

ایرنا - سفر محمدجواد ظریف به کویت فرصتی شد تا قفل هفت ساله توقف برگزاری اجلاس عالی اقتصادی بین دو کشور باز شود.


دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی و کویت جزو نخستین برنامه های وزیر امور خارجه ایران در این سفر بود که با حضور شیخ «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر امور خارجه این کشور پس از هفت سال برگزار شد.

ظریف در ابتدای این اجلاس که روز یکشنبه برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جلسه پس از گذشت هفت سال اظهار امیدواری کرد با برگزاری این نشست ها از ظرفیت های واقعی دو کشور در تقویت همکاری های فی مابین در بخش های مختلف استفاده شود.

شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این نشست برگزاری اجلاس کمیسیون عالی ایران و کویت را تجلی روابط پایدار دو کشور دانست.

وی با یادآوری قدمت 50 ساله روابط و مناسبات ایران و کویت، تاکید کرد: روابط دو کشور همواره در بالاترین سطح بوده است ولی مناسبات اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری همطراز روابط سیاسی نیست و لذا در کمیسیون عالی دو کشور باید گام های مستحکمی برای تحقق اهداف بالای دو کشور برداریم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تحول ژنو و حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به ثبات منطقه ای و بین المللی کمک کند.

در پایان این نشست، صورت جلسه دومین اجلاس عالی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کویت به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد