گوناگون

آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری ایران را تایید کرد

پارسینه: معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری ایران را...

به گزارش پارسینه ؛ترو واریورانتا معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی از پیشرفت در تبادل اطلاعات در زمینه برنامه هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، وی در بازگشت از ایران در جمع خبرنگاران همچنین گفت: حل این موضوعات... زمان بر است و ما در حال تلاش برای حل آنها هستیم.

معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی ادامه داد: جلسه بعدی برای ماه آینده در تهران برنامه ریزی شده است، انتظار داریم اواسط ماه آوریل 2015(اواخر فروردین) تدابیر جدیدی به ما پیشنهاد شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی ایران در مورد ماهیت محاسبات نوترونی و آزمایش های احتمالی مواد انفجاری شده بود.

گفتنی است مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور هیات آژانس به ریاست واریورانتا که سحرگاه دوشنبه وارد تهران شد، همچنین رضا نجفی سفیر و نماینده دایم ایران در آژانس، مسوولان سازمان انرژی اتمی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه در محل سازمان انرژی اتمی در تهران برگزار شد.

رضا نجفی عصر دوشنبه پس از پایان گفت و گوهای ایران و هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: پیرو ملاقاتی که وزیر امور خارجه با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مونیخ و همینطور دیدار عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه با آمانو در وین داشتند، توافق شد این جلسه برگزار شود.

وی افزود: محور اصلی جلسه دو اقدام عملی باقیمانده بود که تبادل نظر بیشتری در این خصوص داشتیم و اطلاعات بیشتری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته در نشست شورای حکام گفت: آژانس نبود انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران را که تحت نظارت پادمانهای آژانس قرار دارد؛ تایید می کند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد