گوناگون

واکنش ایران به رفتار ستیزه جویانه سعودیها در آستانه سفر ترامپ

واکنش ایران به رفتار ستیزه جویانه سعودیها در آستانه سفر ترامپ

پارسینه: نماینده کشورمان در سازمان ملل به اظهارات اخیر وزیر دفاع عربستان سعودی در مورد جمهوری اسلامی اعتراض کرده است.

واکنش ایران به رفتار ستیزه جویانه سعودیها
به گزارش پارسینه ، سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد اظهارات محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان را طبق بند ۴ ماده دوم منشور ملل متحد "تهدیدی آشکار علیه ایران و نشانه حمایت از تروریسم" تلقی کرد.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان ۱۲ اردیبهشت در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به "نقش ایران در یمن و منطقه" مدعی شده بود که "هدف نهایی ایران به دست گرفتن کنترل مکه است". او افزوده بود‌، کشورش به جای این که بگذارد عربستان میدان جنگ شود، تلاش خواهد کرد تا نبرد به درون ایران کشانده شود.

محمد بن سلمان همچنین گفته بود، ایران در صدد سیطره بر جهان اسلام است و عربستان شانسی برای گفت‌وگو با ایران و رفتارش در موضوع انتظار و مهدویت قائل نیست! وزیر دفاع عربستان افزوده بود که کشورش می‌تواند شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را در یمن شکست دهد.

غلامعلی خوشرو در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: «چنین اظهاراتی نه تنها تهدیدی علیه ایران به شمار می‌رود بلکه به منزله پذیرش صریح همدستی رژیم سعودی با اقدامات تروریستی و خشونت‌بار در داخل ایران است که شهادت ۹ تن از مرزبانان ایرانی به دست اشرار مسلح مورد حمایت مالی سعودی آخرین نمونه آن محسوب می‌شود.»

غلامعلی خوشرو در نامه خود به سازمان ملل متحد عربستان را کشوری خواند که "پیشینه‌ای طولانی در حمایت از تجاوزگری و استفاده از گرو‌ه‌های تروریستی و افراطی در جهت نیل به اهداف" خود در "منطقه و ورای آن" دارد.او "ایجاد القاعده و طالبان در دهه ۱۹۹۰ و حمایت از ترور و بی‌ثباتی در عراق از سال ۲۰۰۳ و حمایت مالی از داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی" را مصداق کلام خود خوانده بود.

به گفته نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، "منطقه ما و جهان طی چهار دهه گذشته به دلیل وسواس بی جای سعودی نسبت به ایران که به خوبی در اظهارات فوق [سخنان وزیر دفاع سعودی] هم منعکس شده، دچار رنج فراوانی شده است." وی افزوده است که "همین وسواس بی‌جا منجر به حمایت بی دریغ پادساهی سعودی از صدام حسین در تجاوز به ایران" شد.

وی با اظهار اینکه جمهوری اسلامی از گفتگو و مذاکره، مبارزه با خشونت افراطی و نفی تنفر فرقه‌ای حمایت می کند، خواسته است این اعتراض نامه را به عنوان سند رسمی شورای امنیت منتشر شود.

ارسال نظر

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    جمهوری اسلامی ایران باید برای همیشه با سعودی قطع رابطه کند

  • نصرالله

    ببین این وهابیا چه هار شدند..علنا دارن برای جنگ پنجه نشون میدن

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد