گوناگون

احمدي‌نژاد: در موضوع هسته‌يي ايران، ادامه وضع كنوني به نفع هيچكس نيست

پارسینه: رييس‌جمهور با اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ديگر ملت‌ها، گفت: مسأله مهمتر از اين تهديدها، مديريت حاكم بر جهان و چارچوب‌هاي برآمده از آن است كه اجازه مي‌دهد عده‌اي اينگونه عمل كنند و بايد چنين مديريتي هرچه سريعتر اصلاح شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر يكشنبه به وقت محلي در ديدار با بان‌كي‌‌مون ـ دبيركل سازمان ملل ـ در مقر اين سازمان، با بيان اينكه "در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت‌ها و دغدغه آنان مطرح شد"، اظهار اميدواري كرد كه به عنوان روساي دو سازمان بين‌المللي، همكاري‌هاي خوبي براي برقراري صلح و ثبات در جهان با يكديگر داشته باشند.

وي با تاكيد بر لزوم گسترش ارتباط پيوسته ميان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد تاكيد كرد: بايد گام‌هاي مؤثري در راستاي اصلاح ساختار سازمان ملل براي ايجاد چارچوبي دموكراتيك و عادلانه در اين سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومي و دبير كل از اختيارات كافي براي اجراي ماموريت‌هاي خود بهره‌مند باشند.

احمدي‌نژاد با اشاره به طرح مباحث مربوط به تحولات سوريه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار كرد: درگيري‌ها در سوريه بايد هرچه سريعتر متوقف شود و همگان به آغاز روند گفت‌وگو براساس عدالت بين طرف‌هاي مختلف در سوريه كمك كنند.

وي طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه را که در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران مطرح شد، مثبت ارزيابي كرد و افزود: تلاش خواهيم كرد براساس تصميماتي كه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد براي تشكيل اين گروه تماس اتخاذ شد، كشورهاي ديگري نيز به اين طرح بپيوندند و اميدوارم آقاي اخضر ابراهيمي نيز با تلاش‌هاي اين گروه همراهي كند تا بتواند نقش مثبت و موثرتري در سوريه داشته باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "امروز موضوع هسته‌يي ايران به ورطه لجبازي افتاده است"، خاطرنشان كرد: اگر همه در جهت کاهش ديدگاههاي منفي تلاش كنند، در حل مساله موفق‌تر خواهيم بود.

وي با بيان اينكه "در موضوع هسته‌يي ايران ادامه وضع كنوني به نفع هيچكس نيست"، گفت: قرار دادن مساله در مسير رفع سوء‌تفاهم‌ها كمك بيشتري به حل آن خواهد كرد و يقيناً سوالات و نگراني‌هاي طرفين در مسير همكاري راحت‌تر به پاسخ خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه كشورمان نيز اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد به آن نيست كه پاسخ تهديد را با تهديد بدهد، اما رژيم صهيونيستي نيز نبايد براي تهديد ايران مورد تشويق قرار گيرد و خوب است اين تهديدها محكوم شوند.

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه "جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از خود آمادگي كامل دارد"، گفت: نبايد كسي فريب صهيونيست‌ها را بخورد و بايد شرايطي را كه به رژيم صهيونيستي اجازه مي‌دهد روزانه ساير كشورها را تهديد به حمله نظامي كند، اصلاح شود و با توجه به مشكلات متعدد منطقه ما نبايد مشكلات جديد ايجاد كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، بان‌كي‌مون ـ دبيركل سازمان ملل متحد ـ نيز در اين ديدار با تقدير و تجليل از جمهوري اسلامي ايران به خاطر برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، از برنامه‌ها و ملاقات‌هاي خود در حاشيه اين اجلاس به نيكي ياد كرد و گفت: ملاقات بنده با رهبر معظم انقلاب اسلامي ملاقاتي ويژه و به ياد ماندني بود.

دبيركل سازمان ملل، جمهوري اسلامي ايران را جزو معدود كشورهايي برشمرد كه نقشي مؤثر در مسائل سوريه دارد و با بيان اينكه "اخضر ابراهيمي تمايل دارد با طرح تشکيل گروه تماس براي حل مسائل سوريه همكاري كند"، خواستار حمايت ايران از وي در مسير اجراي ماموريت‌هايش شد.

بان‌كي‌مون در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به صحبت‌هاي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در مبني بر اينكه مساله هسته‌يي ايران از راه گفت‌وگو قابل حل و فصل است، تصريح كرد: اين مساله با راهكارهاي فني قابل حل و فصل است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تهديد ديگر ملت‌ها از سوي هركسي و به هر بهانه‌اي غيرقابل قبول است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد