گوناگون

"از نظر بودجه تحت فشاریم/ کاهش بیست و پنج درصدی بودجه ها نهادها"

پارسینه: رييس‌جمهور با اعلام اينكه به لحاظ بودجه تحت فشاريم، از صفر شدن يا كاهش 25 درصدي بودجه تعدادي از موسسات و دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا رييس‌جمهور با اعلام اينكه به لحاظ بودجه تحت فشاريم، از صفر شدن يا كاهش 25 درصدي بودجه تعدادي از موسسات و دستگاه‌ها خبر داد.

محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در نشست دوره ششم مجلس دانش‌آموزي، اظهار كرد: از كودكي از ما مي‌پرسيدند كه مي‌خواهيد چكاره شويد؟ از نظر من مهمتر از اين سوال اين است كه ما مي‌خواهيم چكاركنيم؟ وكيل، كارگر، وزير و غيره قالب زندگي هستند، نه محتواي زندگي.
وي خطاب به دانش‌آموزان حاضر در اين نشست توصيه كردكه دفترچه اختصاصي براي خود تهيه كنند و هر زمان كه خواستند وارد موضوعي شوند، بررسي كنند كه تاثير آن در كمال انسان چقدر است؟

وي ادامه داد: سقف پرواز انسان مشخص نيست و قله‌اي كه بايد به سمت آن حركت كنيم، انسان كامل است. در اين مسير ملت ايران بايد در بالاترين سطح عالم بايستد.

احمدي‌نژاد گفت: 32 سال قبل صدام با چندين لشگر قوي با كمك دولت‌هاي شرق و غرب با انواع بمب‌ها به ايران حمله كرد. به دليل اين‌كه تازه در كشور انقلاب شده بود، سازمان اداري نداشتيم وصدام گفته بود كه ما سه روزه تهران را اشغال مي‌كنيم.

برخي گفتند همه چيز تمام است، اما امام (ره) به تلويزيون آمد و گفت اتفاقي نيفتاده و دزدي آمده و سنگي انداخته كه جوانان ايراني آن را بيرون مي‌كنند. بنابراين موانع و مشكلات در مسير كمال يك ملت چيزي نيست، مشروط بر اين‌كه آن ملت خود را باور داشته باشند.

رئيس‌جمهور خطاب به جوانان ايران اسلامي گفت: آينده را شما مي‌سازيد نه اقتصاد، روابط بين‌الملل و دولت آمريكا. من ايمان دارم كه جوانان امروز ايران خود را در بالاترين سطح عالم باور دارند.

به گزارش ايسنا، برخي از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي به بودجه سازمان دانش‌آموزي اشاره و خواستار افزايش آن شدند كه رئيس‌جمهور در سخنان گفت: اكنون به لحاظ بودجه تحت فشاريم. بودجه خيلي جاها صفر شده يا كاهش 25درصدي داشته است. در اين شرايط مي‌توان فهميد كه خيلي‌ها چكاره هستند، اما بودجه مجلس دانش‌آموزي و سازمان دانش‌آموزي را تامين مي‌كنيم.

وي با خنده گفت كه اگر لازم باشد از حقوق وزير و سايرين كم مي‌كنيم و بودجه شما را مي‌دهيم.

در ادامه نمايندگان مجلس دانش‌آموزي خواستار افزايش تعداد نشست‌هاي اين مجلس در سال شدند كه رئيس‌جمهور افزايش تعداد نشست‌هاي مجلس دانش‌آموزي از دو نشست در سال به سه نشست را اعلام كرد و گفت: جلسه ديگر به صورت مشترك با دولت برگزار مي‌شود.

برخي ديگر از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي پيشنهاد سفرهايي را براي نمايندگان مطرح كردند كه رئيس‌جمهور به وزير آموزش و پرورش پيشنهاد كرد: اردوهايي براي بازديد پروژه‌هاي اصلي كشور در استان‌هاي مختلف برپا شود.

احمدي‌نژاد يادآور شد: پيش از اين آرزويي داشتيم تا در مجلس شوراي اسلامي عملي شود، اما اكنون مي‌تواند الگويي براي مجلس دانش‌آموزي باشد. چقدر خوب است كه دانش‌آموزان با لباس‌هاي محلي منطقه خود در اين نشست‌ها حاضر شوند.

وي اعلام كرد كه بودجه لباس‌هاي محلي و اردوها براي بازديد از پروژه‌هاي اصلي را دولت تامين مي‌كند.

به گزارش ايسنا، يكي از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي به افزايش سال نمايندگي اشاره كرد كه رئيس‌جمهور گفت: پيش از اين خيلي‌ها اين درخواست را داشتند، اما محقق نشد.

يكي ديگر از نمايندگان مجلس دانش‌آموزي خواستار جلسه‌اي مشترك با دانش‌آموزان كشورهاي جنبش غيرمتعهدها شد كه رئيس‌جمهور از اين پيشنهاد استقبال كرد.

در پايان اين مراسم نمايندگان مجلس دانش‌آموزي با رئيس‌جمهور عكس يادگاري گرفتند.


ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد