گوناگون

توضیحات ظریف درباره معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه پزشکیان

توضیحات ظریف درباره معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه پزشکیان

رئیس شورای انتقالی دولت چهاردهم معیارها و روند انتخاب اعضای کابینه چهاردهم را تشریح کرد.

به گزارش پارسینه، محمد جواد ظریف یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳ در ویدئویی که آن را در اینستاگرام خود منتشر کرده می‌گوید: به حضور نهادهای مدنی در فرآیند تشکیل دولت معتقد هستیم.

رئیس جمهور منتخب، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، که در دوران انتخابات بر توجه به نظر کارشناسی پافشاری می‌کردند، در اولین گام، این باور را در روند پیشنهاد اعضای هیئت دولت اجرایی کرده‌اند.

با تشکیل کمیته‌های کارشناسی برای پیشنهاد وزرا، در هر کمیته بیش از 12 نفر متخصص از گرایش‌های گوناکون سیاسی و صنفی و در مجموع بیش از 450 نفر مشغول ارزیابی پیشنهادهای دریافتی از نهادهای جامعه مدنی برای اعضای هیئت دولت هستنند.

در این کمیته‌ها که متشکل از کارشناسان و متخصصان مربوط به هر حوزه است، ترکیبی از زنان، جوانان و نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاهی و فعالان ستادی و جبهه اصلاحات حضور دارند.

تصور می‌کنم این اولین بار است که برای تشکیل کابینه، چنین کمیته‌هایی شکل می‌گیرد و به‌جای تصمیم‌گیری در جمع‌های محدود و غیرشفاف، جمع وسیع‌تری از نخبگان دانشگاهی و مدیران سابق وزارتخانه‌ها و فعالان مدنی و سیاسی درگیر انتخاب وزرا هستند.

ممکن است این ساختار ضعف‌هایی داشته باشد و در اجرا نیز بطور بایسته اجرا نشود؛ اما صرف ایجاد آن در فرایند انتخاب وزرا، یک نوآوری نهادی است که در ساختار تصمیمات سیاسی در ایران، چندگام به پیش است. حتی اگر نیمی از این ساختار به خوبی پیاده‌سازی شود، باز هم بنظرم پیشنهادهای خوبی برای اعضای کابینه ارائه خواهد شد و به معرفی چهره‌های جدید در جامعه منجر خواهد گردید. انشاءالله.

امیدوارم با بی‌توجهی به خبرسازی‌ها و لابی‌گری‌های غیرشفاف ما را در این مهم یاری فرمایید.

حجم ویدیو: 39.61M | مدت زمان ویدیو: 00:08:26 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد