گوناگون

تحلیف چهاردهم؛

آیین تحلیف رئیس جمهور، مسعود پزشکیان

آیین تحلیف رئیس جمهور، مسعود پزشکیان

مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

به گزارش پارسینه؛ مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان ، نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، امروز سه شنبه با حضور مقامات کشوری و لشکری، مقامات و هیات‌های ۸۸ کشور جهان، ۱۱۰ هیات خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد

پزشکیان دقایقی پیش برای حضور در مراسم تحلیف وارد بهارستان شد. در این مراسم جمعی از مقامات لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

مقامات بسیاری از کشورها نیز برای حضور در این مراسم به تهران آمده اند و در حال ورود به ساختمان مجلس هستند.براساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی، مراسم تحلیف یا سوگند رئیس‌جمهور باید در نشست علنی مجلس همراه با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان برگزار شود.

ورود پزشکیان به مجلس برای شرکت در مراسم تحلیف

«مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور برای حضور در مراسم تحلیف وارد مجلس شد.

عکس یادگاری مقامات کشورهای خارجی با مسعود پزشکیان

سران و مقامات ۸۶ کشور حاضر در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری دقایقی پیش از آغاز رسمی مراسم تحلیف در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی با مسعود پزشکیان رییس جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس عکس یادگاری گرفتند.

1855340_103

طبق اعلام روح‌الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس، دستور کاری امروز مجلس به شرح زیر است.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید (سوره مبارکه نحل آیات ۸۹ تا ۹۱)

خیرمقدم و بیانات رئیس مجلس شورای اسلامی

 بیانات رئیس قوه قضائیه

انجام مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران

 بیانات رئیس جمهوری اسلامی ایران

 نطق پایانی رئیس مجلس شورای اسلامی

قالیباف: متعهد می‌شویم دولت را حمایت کنیم

پس از آغاز رسمی مراسم محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با خوشامدگویی به مهمانان داخلی و خارجی گفت: امروز همه ما متعهد می شویم در راه پیشرفت و تحقق آرمانهای انقلاب دولت را یاری کنیم.

وی اظهار داشت: مجلس از همه ابزارها استفاده می‌کند تا از دولت در مسیر دشوار پیش رو حمایت کند.

اژه ای: رییس جمهور خود را وقف خدمت مردم کند

 پس از آن حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه سخنرانی کرد و گفت: رییس‌جمهور کشور همه صلاحیت های خود را در انجام مسئولیت های خود بر عهده گیرد و خود را وقف خدمت مردم، ترویج دین و اخلاق، پشتییانی از حق کند و از خودکامگی دوری کند و از حقوق اشخاص حمایت کند.

وی اظهار داشت: یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام و یاد شهدای گرانقدر و شهید والامقام سپهبد عزیز حاج قاسم سلیمانی و هم‌چنین یاد شهدای خدمت و رییس‌جمهور شهید آیت الله  رئیسی و همراهانش را گرامی می دارم و علو درجات را برایشان مسئلت دارم.

در ادامه مسعود پزشکیان رییس جمهور برای پاسداری از نظام و قانون اساسی سوگند یاد کرد.

متن سوگندنامه رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کارگیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم‌‌.»

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور سوگندنامه را امضا کرد و این سوگندنامه به امضای رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای نگهبان رسید.

پزشکیان: با دوستان مروت با دشمنان مدارا

رئیس جمهور سپس در سخنرانی خود بخش وسیعی از سخنانش را به دفاع از مردم غزه و فلسطین اختصای داد که مورد تشویق های متعدد حضار قرار گرفت.

رییس جمهور هم چنین با خواندن این بیت که با دوستان مروت با دشمنان مدارا، تاکید کرد که ما خواهان آرامش در کشور و منطقه هستیم.

با تشکر مجدد رییس مجلس از حاضران ، این مراسم به پایان رسید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار