گوناگون

پرافتخار ترین تیم جام حذفی برابر پرافتخار ترین تیم لیگ برتر

پرافتخار ترین تیم جام حذفی برابر پرافتخار ترین تیم لیگ برتر

پارسینه: عصر امروز در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی، تیم های مدعی استقلال تهران و سپاهان اصفهان به مصاف هم می روند...

پارسینه - گروه ورزش: عصر امروز در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی، تیم های مدعی استقلال تهران و سپاهان اصفهان به مصاف هم می روند. دو تیمی که در لیگ برتر هم مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به حساب می آیند.

دهم فروردین ماه آوردگاه جدال دو تیمی است که ید طولایی در قهرمانی در جام حذفی دارند.

آبی های پایتخت از اولین دوره برگزاری جام حذفی تا به امروز شش بار جام قهرمانی را در این مسابقت بالای سر بردند. آخرین قهرمانی استقلال هم 25 اسفند 90 یعنی دوره گذشته بازی ها برمی گردد که شاهین را در بوشهر شکست دادند و بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در مقابل شاگردان کرانچار در سپاهان هرچه افتخار در جام حذفی دارند را در دهه هشتاد دشت کرده اند. سپاهانی ها در سال های 82، 84 و 85 قهرمان جام حذفی شده اند. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر از سال 85 تا کنون نتوانسته اند در این رقابت ها افتخاری را کسب کنند.


سپاهانی ها در حالی در آزادی برابر استقلال به میدان می روند که سه سال پیاپی است که جام قهرمانی لیگ برتر را در اصفهان نگه داشته و اجازه قدرت نمایی به هیچ تیمی را در لیگ برتر نمی دهند. اینبار اما اصفهانی ها به دنبال کسب هر دو جام داخلی کشور هستند و عزم خود را جزم کرده اند تا ناکامی هفت ساله در جام حذفی را فراموش کنند. هدف سپاهانی ها در تاریخ فوتبال ایران تنها دوبار محقق شده. تنها پرسپولیس در سال 78 و سایپا در سال 72 دو تیمی هستند که توانسته اند در یک فصل هم قهرمانی لیگ را از آن خود کنند و هم جام حذفی را بالای سر ببرند.

در تاریخ رقابت های جام حذفی اما استقلال پرافتخار ترین تیم است. شش قهرمانی در بین سال های 1356 تا 90، استقلال را در صدر قهرمان ادوار گذشته جام حذفی قرار داده است. پس از استقلال، قرمز های پایتخت با پنج قهرمانی در رده دوم قرار دارند و ملوان و سپاهان هم در رده های های بعدی قرار دارند.
نکته جالب در کارنامه نتیج سپاهان در جام حذفی حضور سه باره آن ها در فینال این رقابت ها و کسب سه قهرمانی است. تیم اول اصفهان در سال های گذشته هربار که فینالیست جام حذفی شده جام را با خود به خانه برده و از این لحاظ رکورد دار است.

دیدار نیمه نهایی جام حذفی ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. امیر قلعه نویی عصر امروز تیمی را روانه میدان خواهد کرد که چهار بازیکنش در دیدار تیم ملی برابر کویت در ترکیب فیکس تیم ملی بازی کرده اند. سرمربی آبی ها هم همین عامل را بهانه خستگی تیمش برابر سپاهان عنوان کرده و وضعیت تیمش پیش از این دیدار را نامطلوب نی داند. این در حالی است که استقلال این روز ها با مشکلات شدید مالی هم دست و پنجه نرم می کند و مطالبات بازیکنان و کادر فنی این تیم به تعویق افتاده است.

حال باید دید امروز پر افتخار ترین تیم جام حذفی پیروز میدان می شود و یا سپاهانی ها چهارمین فینال خود را تجربه خواهند کرد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد