گوناگون

نگاهی به فناوری اسپیس فریم و کاربردهای آن در صنایع مختلف

نگاهی به فناوری اسپیس فریم و کاربردهای آن در صنایع مختلف

کاربرد اسپیس فریم ها در دنیای مدرن باعث شده تا طراحی و ساخت سازه های فضایی بسیار راحت تر از گذشته شود. این تجهیزات با اهداف و کاربردهای مختلف و در انواع گوناگون ساخته می شوند. در این مقاله به معرفی این محصول و کاربردهای آن در شرایط و مکان های گوناگون خواهیم پرداخت که مورد توجه بسیاری از افراد در حوزه های مختلف است.

اسپیس فریم چیست؟

انواع اسپیس فریم ها در دسته بندی سازه ها قرار می گیرند که در فرم های هندسی منظمی ساخته شده و به صورت متحد در کنار یکدیگر قرار می گیرند. این محصول که به آن داربست نمایشگاهی نیز گفته می شود، جزء تجهیزات و سازه های اصلی در نمایشگاه ها به شمار می آید. واژه اسپیس فریم که یک کلمه انگلیسی می باشد، به معنی سازه فضایی بوده که دلیل نامگذاری آن نیز ساختار مولکولی فضایی آن است. مزیت های موجود در این نوع سازه باعث شده تا کاربردهای بسیار گسترده ای داشته باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از اسپیس فریم ها

دلیل اصلی کاربرد گسترده اسپیس فریم ها در دنیای مدرن امروزی، مزیت های موجود در این سازه می باشد. برخی از مهمترین این مزیت ها عبارت اند از:

  • ایجاد سازه های زیبا و متنوع نمایشگاهی
  • تنوع در کاربری اسپیس ها برای فضا و مکان های گوناگون
  • هزینه کم اجاره این سازه برای مخاطبان
  • امکان عبور امکانات برقی حرارتی از فضای آن
  • سرعت بالا در تولید و اجرای آنها
  • نصب و باز کردن سریع این سازه ها هنگام استفاده
  • حمل و نقل و بارگیری آسان
  • امکان استفاده از این سازه در شرایط آب و هوایی گوناگون
  • بهترین نوع سازه برای نورپردازی و غرفه آرایی
  • ایمنی بالای آن
  • بالا بردن استحکام و مقاومت بناهای ساختمانی با توزیع نیرو

 

انواع مختلف اسپیس فریم

با توجه به کاربرد بالای اسپیس فریم ها، مراکز و صنایع تولیدی زیادی اقدام به ساخت نمونه های مختلفی از این سازه می کنند. متناسب با نوع استفاده از این فریم ها، انواع متنوع آن عبارتند از: نمونه های خمیده، منحنی، کرو، صاف و بنر می باشند. هر کدام از این فریم ها در اشکال گوناگون دارای اتصالات مخصوص به خود نیز هستند. مخاطبان هنگام مراجعه به مراکز تولیدی یا فروش، باید هدف خود از تهیه این سازه را مشخص کرده و متناسب با نیاز خود نیز مناسب ترین نمونه را تهیه کنند.

کاربردهای مختلف اسپیس فریم ها

برخلاف تصور بسیاری از افراد، کاربرد اسپیس فریم ها فقط محدود به ساخت غرفه های نمایشگاهی نمی شود. امروزه این سازه در مکان ها و شرایط گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی برخی از مهمترین کاربردهای این سازه خواهیم پرداخت.

طراحی و ساخت سن

یکی از کاربردهای مهم این سازه، استفاده از آن در ساخت سن یا صحنه نمایش است. در بسیاری از مکان ها که نیاز به سن می باشد، از اسپیس فریم ها برای ساخت استفاده می کند که امکان کاربرد ابعاد گوناگون این سازه وجود دارد. البته سن ها با اهداف مختلف ساخته می شوند که ابعاد و اشکال گوناگونی نیز دارند. در ساخت تمام سن ها می توان این فریم ها را استفاده کرد.

ساخت موکب و غرفه های نمایشگاهی

کاربرد گسترده و اصلی اسپیس فریم ها در ساخت غرفه های نمایشگاهی می باشد. با تولید این فریم ها در دنیا و جهان، غرفه سازی بسیار راحت تر از گذشته شده است. مخاطبان در سالن های نمایشگاهی باز یا بسته، می توانند متناسب با مساحت غرفه خود یک غرفه نمایشگاهی مقاوم و مناسب ایجاد کنند. مقاومت بالای این فریم ها در کنار وزن سبک آنها باعث شده تا جابجایی آن برای ساخت غرفه بسیار معقول و منطقی باشد.

البته این نکته را فراموش نکنید که در سالیان اخیر، استفاده از اسپیس فریم در ساخت موکب هم افزایش پیدا کرده و با توجه به مناسبت های مذهبی،گرایش به استفاده از این سازه روز به روز بیشتر می شود و بسیاری از هیئت های مذهبی با اجاره اسپیس،به راحتی مراسم های مختلف را برگزار می کنند.

ساخت قاب های بنری

یکی دیگر از کاربردهای مهم اسپیس فریم ها در دنیای پر رقابت امروزی، استفاده از آن برای اکران یا نمایش بهتر بنرهای تبلیغاتی می باشد. تبلیغات محیطی همچنان یکی از روش های معرفی در جهان امروز بوده که برای اجرای آن نیاز به تجهیزات مختلفی است. سازه های فضایی یکی از مهمترین تجهیزات برای ساخت بیلبورد در مکان های گوناگون می باشند. به کمک این سازه، نصب بنرهای تبلیغاتی در بزرگراه ها یا سایر مکان های عمومی بسیار راحت و آسان می شود.

استفاده از اسپیس به عنوان دیوار جداکننده - تصویر 2

استفاده از اسپیس به عنوان دیوار جداکننده

محدودیت فضا در بسیاری از مکان های صنعتی و فرهنگی مثل نمایشگاه ها باعث شده تا اسپیس فریم نقش کاربردی و اقتصادی به عنوان دیوار جداکننده داشته باشد. با توجه به مزیت های موجود در جابجایی و تنوع این سازه ها، می توان از آن به عنوان یک دیوار جداکننده با امکان نصب بنر استفاده کرد.

طراحی و ساخت سالن و سوله های نمایشگاهی

مهمترین کاربردهای اسپیس فریم که بسیار گسترده نیز هست، استفاده از آن برای ساخت سالن های نمایشگاهی، محل برگزاری کنسرت ها، نمایشگاه های فصلی، انواع سوله جهت انبار و نمایشگاه ها می باشد. در هر کدام از شرایط و موقعیت هایی که به آن اشاره شد، می توان از این سازه برای سرپوشیده کردن محیط و استفاده بهتر از مکان، به کار برد.

کاربرد اسپیس برای ساخت سایبان و پارکینگ

کاربرد دیگری که می توان از انواع اسپیس فریم ها داشت، استفاده از آن در ساخت سایبان، گلخانه و پارکینگ است. در بسیاری از مکان های مسکونی، تجاری و صنعتی، نیاز به هر کدام از این موارد وجود دارد. با به کارگیری این سازه، می توان نیاز خود را به سرعت و با کمترین میزان هزینه پوشش داد.

کاربرد در معماری

یکی از کاربردهای مهم اسپیس فریم‌ها که شاید بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشند، استفاده از آن در پروژه‌های پیچیده معماری است. به کمک این سازه ها، می توان بناهای پیچیده معماری را به راحتی ساخت. در بسیاری از پروژه های معماری که اشکال پیچیده هندسی وجود دارد، اجرای آن به کمک این فریم ها بسیار راحت و سریع انجام می‌گیرد. البته به دلیل توزیع نیرو با کمک اتصالات فریم های فضایی، استحکام و پایداری آن افزایش می یابد که این ویژگی نیز یکی از دلایل استفاده آن در پروژه های معماری می باشد. امروزه در بسیاری از پروژه های بزرگ معماری، می توان نقش اصلی فریم های فضایی را مشاهده کرد که باعث خلق آثار متنوعی شده است.

خدمات و محصولات مجموعه سازه سازان - تصویر 3

خدمات و محصولات مجموعه سازه سازان

اولین قدم در استفاده از اسپیس فریم ها برای هر کدام از کاربردهایی که به آن اشاره شد، تهیه این محصول از یک مرکز معتبر است. با توجه به درخواست بالای این سازه در طول سال، تعداد مراکز تولیدی و عرضه کننده فریم های فضایی نیز بسیار زیاد شده اند. هر کدام از این مراکز دارای خدمات و شرایط مخصوص به خود می باشند که مجموعه سازه سازان نیز یکی از این مراکز معتبر است.

مجموعه سازه سازان به عنوان یکی از مراکز معتبر در این حوزه به شمار می آید که خدمات متنوع و محصولات باکیفیتی را عرضه می‌کند. کارشناسان این مجموعه، اطلاعات و راهنمایی های لازم در خصوص انتخاب بهترین نوع اسپیس فریم را با توجه به نیاز مشتریان ارائه می کنند تا بتوانند از این سازه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. امکان تهیه اسپیس فریم ها از مجموعه سازه سازان به صورت اجاره و خرید امکان پذیر است. تمام اطلاعات مربوط به محصول و خدمات نیز در سایت اصلی این مجموعه به آدرس spacesazan.com وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توان با کارشناسان ارتباط برقرار کرد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد