گوناگون

امام جمعه کرج: نباید اجازه دهیم که مساجد ما به سمت سکولاریزه شدن بروند

امام جمعه کرج: نباید اجازه دهیم که مساجد ما به سمت سکولاریزه شدن بروند

پارسینه: امام جمعه کرج افزود: دشمنان به دنبال این هستند که مسجد را از کارکردهای خود در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیندازد و آنها را تبدیل به خانه سالمندان کند، نباید اجازه دهیم که مساجد ما به سمت سکولاریزه شدن بروند، به عبارتی مساجد باید به عنوان دانشگاهی عمل کرده که نمود زنده بودن آنها اقامه نماز است.

آیت الله سید محمد مهدی حسین همدانی شامگاه دوشنبه در همایش ائمه جماعت استان البرز در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج افزود: در سفرهایی مانند حج، انسان به این واقعیت می رسد که انقلاب اسلامی چه حجم عظیمی در دنیا ایجاد کرده و به همین دلیل است که استکبار به دنبال این بوده و هست تا با ایجاد مشکلاتی، صدای انقلاب ما را خفه و به اهداف شوم خود دست یابد.
وی با اشاره به کارکردهای مسجد در نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: عامل بنیادی و ریشه ای که انقلاب اسلامی را پیروز کرد ایمان و بندگی به خدا بود که همه اینها در مسجد رشد و در مسجد تحقق یافت، انسان هایی در مساجد تربیت شدند که در مقابل نظام سلطه بایستند به همین دلیل است که دشمن با مسجد مخالف است.
امام جمعه کرج افزود: دشمنان به دنبال این هستند که مسجد را از کارکردهای خود در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیندازد و آنها را تبدیل به خانه سالمندان کند، نباید اجازه دهیم که مساجد ما به سمت سکولاریزه شدن بروند، به عبارتی مساجد باید به عنوان دانشگاهی عمل کرده که نمود زنده بودن آنها اقامه نماز است.
وی با بیان اینکه در بیشتر مساجد نماز اول وقت اقامه نمی شود، گفت: اهمیت نماز باید مهم شمرد، امام جماعت هر مسجد باید به روز بوده و با مسائل روز آشنا باشد چرا که اگر مسجد را قلب تپنده یک محله بدانیم، امام جماعت به عنوان ریه این بدن عمل می کند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به اینکه در سفر وزیر ارشاد اسلامی به استان البرز آمار ارائه شده در خصوص در استان آمار خوبی نبوده، اظهار داشت: این امر نشان دهنده وی ادامه داد: امروز با معضلات بسیاری به خصوص در حوزه آسیب های اجتماعی درگیر هستیم، دشمن از طریق فضای مجازی وارد خانه ها شده و این نشان می دهد وقتی دشمن خانگی شد باید فعالیت ما نیز گسترده تر شود.
وی اضافه کرد: انتظار از ائمه جماعات مساجد این است که ارتباط خود را با حلقه های معرفتی برای تمامی اقشار بیشتر کنند و هر مسجد باید به عنوان یک مرکز فعالیت های اجتماعی باشد، بدین ترتیب که هر مسجدی که بیشترین فعالیت های اجتماعی در حل معضلات اجتماعی پیرامونی خود را دارد به عنوان یک امتیاز برای آن مسجد در نظر گرفته شود.
امام جمعه کرج گفت: تقویت امید به آینده در مردم، جوان محوری در مسجد، ایجاد پیوند اجتماعی بین مردم و مساجد از دیگر مسائلی است که امامان جماعات مساجد باید در برنامه های خود داشته باشند.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد