گوناگون

از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!

از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!

پارسینه: مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.

تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

انفجار‌های پی‌درپی در بغداد / مغازه فروش مشروبات الکلی و یک بانک مورد هدف قرار گرفتند

از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!
رسانه‌های عراقی یکشنبه شب از وقوع ۲ انفجار همزمان در بغداد؛ پایتخت عراق خبر داده اند. ترکش‌های این انفجار به محل خرید و فروش مشروبات الکلی و یک هتل در نزدیکی چهار راه تئاتر ملی عراق نیز اصابت کرده است.

تمجید عجیب مقام اماراتی؛ اسرائیل یک شریک فوق‌العاده است

عمر العلما، وزیر مشاور در امور اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی و سامانه دورکاری مدعی شد که رژیم صهیونیستی یک شریک فوق‌العاده است.

پایگاه خبری النشره به نقل از العلما گزارش داد، باید رویکرد جدیدی را که امارات به عنوان یک کشور در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، از منظر دیپلماتیک درک کرد.

وی همچنین ادعا کرد که «می‌خواهیم، به سوئیس خاورمیانه تبدیل شویم و این مسئله مستلزم همکاری ما با همه است و اینکه تضمین کنیم به همه ارزش می‌دهیم».

این وزیر اماراتی مدعی شد که صهیونیست‌ها، تولیدات شگفت‌انگیزی دارند و «همه باید از اسرائیل یاد بگیرند».

العلما گفت که امارات قصد دارد سرمایه‌هایی را از گوشه و کنار دنیا برای شرکت‌های اقتصاد دیجیتال خود جذب کند.

پیوستن زنان به ارتش کویت به دلایل شرعی به تعویق افتاد

وزیر دفاع کویت امروز در دیدار با تعدادی از شیوخ و علمای دینی این کشور با اشاره به پایبندی کویتی‌ها به احکام و رعایت ضوابط شرعی دین مبین اسلام به دور از هرگونه تمایلات شخصی، اظهار کرد که قانون اساسی کشور شریعت اسلامی را مرجع اصلی قانونگذاری قرار داده است و ملت کویت در همه کار‌ها و تصمیمات خود بر رعایت آن تأکید دارند.
از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!

به گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن، علمای دین هم در این دیدار بر لزوم رعایت ضوابط در کار بانوان در برخی از وظایف ویژه نظامی طبق فتوا‌های دار الافتاء وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی تأکید کردند.

وزیر دفاع پس از این دیدار به مسئولان ذی‌ربط دستور داد تا برگزاری این دوره آموزشی بانوان را تا اعلام نظر رسمی وزارت اوقاف و شئون اسلامی در این زمینه به تعویق بیندازند.

وی همچنین متعهد شد که کار برای پیوستن اولین گروه از بانوان متقاضی به ارتش کویت پس از دریافت پاسخ از دارالافتاء انجام شود.

اتمام حجت طالبان با زنان معترض: حجاب حکم قرآنی است؛ مسلمان نباید با حکم قرآن مخالفت کند

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان بدون نام بردن زنان معترض در کابل در توییتی نوشته است که "حجاب یک حکم قرآنی است، مسلمان با حکم قرآن مخالفت نمی‌کند". امروز شماری از زنان که در کابل دست به اعتراض زدند شعار "نه به حجاب اجباری" نیز سر می‌دادند. این زنان معترض گفتند که نیرو‌های طالبان به صورت آن‌ها "اسپری فلفل" پاشیدند.
از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!

در توییت وزارت طالبان گفته شده که "از خواهران مسلمان خود می‌خواهیم ... کسی را به بی‌حجابی تشویق نکنند. "

برخی محققان می‌گویند که حجاب مربوط به عرف جامعه است و "در قرآن و روایاتی که بخصوص از پیامبر اسلام نقل شده، در مورد پوشش موی سر تصریحی وجود ندارد. "

فوت سه بیمار مبتلا به اُمیکرون در یزد

دکتر محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع اُمیکرون، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی‌ها، آمار مبتلایان به اُمیکرون در استان به ۴۳ مورد رسید.

وی جلوگیری از همه‌گیر شدن سویه جدید اُمیکرون در استان را مستلزم همراهی تمام اقشار جامعه دانست و افزود: متاسفانه طبق آخرین اطلاعات بدست آمده سه نفر شهروندان استان یزد به این سویه جدید مبتلا به خاطر عوارض ناشی از آن فوت کردند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: دو نفر از افراد فوت شده ساکن یزد و یک نفر ساکن شهرستان اردکان بود.

سازنده شهرک اکباتان تهران درگذشت

رحمان گلزار شبستری، سرمایه‌گذار ایرانی و سازنده شهرک اکباتان تهران، در ۹۲ سالگی در فلوریدای آمریکا درگذشت. وی فارغ‌التحصیل دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود و ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد.
از ایرانیان بزرگترین خریدار خانه در ترکیه تا سانسور عجیب گربه‌ها در سریال ۸۷ متر کیانوش عیاری!

تکذیب ادعای ائتلاف سعودی درباره رفع توقیف نفتکش‌ها

شرف الدین به شبکه خبری "المسیره" یمن گفت: ما تحت تأثیر قطع و توقف واردات مشتقات نفتی واقع شدیم، چرا که ممنوعیت و کاهش چشمگیر واردات به بندر الحدیده وجود دارد. وی سازمان ملل متحد را شریک ائتلاف سعودی در محاصره یمن دانست و افزود که این ائتلاف هیچ توجهی به مجوز‌های این سازمان ندارد.

شرف الدین شمار نفتکش‌هایی که در سال جاری میلادی وارد بندر الحدیده شده است، تنها ۵ فروند دانست و افزود که ائتلاف متجاوز در صدد جعل واقعیت است، چرا که اگر آن‌ها صادق بودند، نفتکش‌ها را رفع توقیف می‌کردند.

وی در پایان هشدار داد که ائتلاف سعودی و سازمان ملل متحد در حال معامله با مشکلات مردم یمن و مسؤول بحران کنونی سوخت در یمن هستند. این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد: ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی مانع از ورود کشتی اضطراری بنزینی (Sea Adore) به بندر الحدیده شده است.

ممیزی عجیب در تلویزیون ایران: گفتند هیچ گربه‌ای در خیابان هم نباید باشد!

کیانوش عیاری در مصاحبه‌ای با هوشنگ گلمکانی به ممیزی عجیبی اشاره کرد که در سریال ۸۷ متر اعمال شده است. او گفته در اولین قسمت اصلاحیه زدند که هر چه گربه در خیابان است، از سریال حذف شود و هیچ گربه‌ای در هیچ کجای خیابان هم نباید دیده شود.

ایربگ‌های باز نشده، کار دست وزیر صمت داد

جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس: موضوع باز نشدن ایربگ در تصادف بهبهان در مورد خودرو‌های داخلی عجیب نیست و با صرف ورود سازمان ملی استاندارد یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مشکل خودروسازان ما حل نمی‌شود. موضوع خودرو، مساله اساسی در استیضاح وزیر صمت است. هنوز در هیات رئیسه اعلام وصول نشده، اما قیمت و کیفیت خودرو موضوع اصلی در این استیضاح هستند. استیضاح وزیر صمت را حدود ۱۹ تن امضا کردند، از کمیسیون صنایع هم دو یا سه نفر استیضاح را امضا کرده‌اند، استیضاح حداقل با ۱۰ امضا عملی می‌شود. /ایلنا

ایرانی‌ها ۱۰ هزار مسکن در ترکیه خریدند

بر اساس آمار رسمی ترکیه، در بین ملیت‌های مختلف، شهروندان ایرانی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰ هزار و ۵۶ واحد مسکونی را در ترکیه خریداری کرده‌اند که از این حیث در رتبه اول قرار دارند. /تسنیم

عقب نشینی امام جمعه رفسنجان از اظهاراتش درباره دوچرخه سواری زنان

امام جمعه رفسنجان گفت: این سخنان را از سر دلسوزی و خیرخواهی با نیت ارشاد و هدایت جامعه مطرح می‌کنم. حجت الاسلام اصغر عسکری، عصر شنبه در جمع نمایندگان قشر‌های مختلف مردمی افزود: به عنوان یک طلبه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود می‌دانم و این سخنان را از سر دلسوزی و خیرخواهی با نیت ارشاد و هدایت جامعه مطرح می‌کنم. دوچرخه سواری حرام ذاتی نیست، اما دوچرخه سواری خانم‌ها باید حرمت داشته باشد؛ در حضور مردان و در ملا عام به صلاح آن‌ها و جامعه نیست. عسکری گفت: با شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره تربیت بدنی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها صحبت کردیم که فضای امنی در یکی از نقاط شهر فراهم شود که خانم‌ها دوچرخه سواری کنند. وی خاطرنشان کرد: قبل از این هم در یکی از هنرستان‌های شهر مکانی را فراهم کردیم و تجهیزات و دوچرخه هم خریداری شد که بانوان بتوانند به دور از چشم نامحرمان از ورزش دوچرخه سواری استفاده کنند. حجت الاسلام عسکری، روز جمعه گذشته در خطبه‌های نماز جمعه رفسنجان دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر را برای خودشان و جامعه خطرناک دانسته بود.

زاکانی: در این چهار ماهی که شهردار تهران هستم، اتفاقات بزرگی را رقم زدم

زاکانی: در بودجه ۱۴۰۱ نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد، در نظر گرفته‌ایم و ان‌شاءالله در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران و با ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری توضیحات لازم را مطرح خواهم کرد شهردار تهران با اشاره به اینکه گام بعدی در طرح‌ها نظارت بر اجرای کارهاست و شهرداری اقدامات خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در مدت حضور خود طی ۴ ماه و ۱۰ روز گذشته در مسیری که شورا هم تأکید داشته است، اتفاقات بزرگی رقم خورده و یکی از موضوعاتی که در این دوره به آن توجه شده، اینکه کلمه «من»‌ها به «ما» تبدیل شده است و در واقع بزرگترین مشکلی که در دوره گذشته مدیریت شهری داشتند و نتوانستند موفقیتی را رقم بزنند همین موضوع بوده است. وی با بیان اینکه مدیریت شهری که توسط دوره گذشته تحویل این دوره شده است قابل دفاع نیست، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود این است که ما در حوزه هوای پاک مسئولیت داریم و در واقع شهرداری متولی هوای پاک است، اما این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را انجام ندهند، در حالی که ۲۳ دستگاه در این بخش مسئول هستند و شهرداری محور قرار دارد و همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

آغاز رزمایش امنیت داخلی کشور‌های حاشیه خلیج فارس در عربستان

به گزارش پایگاه روزنامه «القدس العربی» در این رزمایش که از امروز (یکشنبه) آغاز شده است، نیرو‌های امنیتی شش کشور عضو شورای همکاری کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش توسعه پیوند‌های همکاری بین اعضای شورای همکاری کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در زمینه امنیتی و بالابردن سطح هماهنگی و ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با همه تهدید‌ها و خطراتی که این کشور‌ها را تهدید می‌کند، بیان شده است.

سپهبد «سعید بن عبدالله القحطانی» معاون وزیر کشور عربستان در امور عملیات اظهار داشت که این رزمایش مشترک به تاکید سران کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس بر اساس تصمیم وزرای کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در حال انجام است.

وی افزود: سرویس‌های امنیتی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس با شرکت در این رزمایش میزان آمادگی و صلاحیت کادر‌های خود در داخل و خارج را به نمایش گذاشته‌اند و به ارائه آموزش‌ها، تمرین‌ها و فرضیه‌های مشترک ادامه می‌دهند.

بازداشت یک کارمند شهرداری رباط کریم تهران

رحیم علیش‌پور در گفتگو با تسنیم در رباط کریم اظهار داشت: در ادامه رسیدگی و مبارزه با فساد در شهرداری شهرستان رباط‌کریم، امروز ۱ نفر دیگر از کارمندان شهرداری به اتهام فساد و ارتشاء بازداشت شد و به این ترتیب تعداد بازداشت‌شدگان شهرداری به ۱۵ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: در همین راستا ۲ نفر کارچاق‌کن و دلال خارج از مجموعه شهرداری که در فساد و ارتشاء با کارمندان شهرداری همکاری داشته‌اند نیز بازداشت شدند.

دادستان شهرستان رباط کریم تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات شهرداری شهرستان رباط‌کریم ادامه دارد و لازم است مسئولان نظارت لازم را بر مجموعه خود داشته باشند، در صورت عدم نظارت به موجب ترک فعل رسیدگی خواهد شد.
منبع: پارسینه

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد