گوناگون

انقلابی در فناوری های نظامی ؛ رونمایی آمریکا از نخستین پهپاد هیدروژنی با دوربین مادون قرمز + تصاویر

انقلابی در فناوری های نظامی ؛ رونمایی آمریکا از نخستین پهپاد هیدروژنی با دوربین مادون قرمز + تصاویر

در حال حاضر انواع بسیاری از پهپادهای نظامی در جهان پرواز می کنند، اما، با وجود تفاوت های شان، یک چیز مهم وجود دارد که آنها را به هم پیوند می دهد: همه آنها از موتورهای احتراق داخلی یا از نیروی الکتریکی مبتنی بر باتری استفاده می کنند. اما پهپاد Skiron-XLE خیر

به گزارش پارسینه، به نقل از autoevolution، این پهپاد هیدروژنی محصول شرکت Aurora Flight Sciences است که متعلق به غول هوافضای بوئینگ است. این پهپاد برای اولین بار در ژوئن مورد توجه قرار گرفت، زمانی که به عنوان یک هواپیمای شناسایی دوربرد معرفی شد.

hydrogen-powered-military-drone-to-launch-in-2025_6

مدلXLE پهپاد براساس Skiron-X ساخته شده است که از اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه شد. این نسخه با برق باتری تغذیه می شود و تنها می تواند تا فاصله ۸ مایلی (۱۳ کیلومتری) از اپراتور خود ( برای مقاصد نظامی )، حرکت کند.

hydrogen-powered-military-drone-to-launch-in-2025_5

پهپاد مدل Skiron-XLE، باتری X را با یک سیستم سلول سوختی که با هیدروژن کار می کند جفت می کند، بنابراین برد پهپاد بسیار فراتر از توانایی های اولیه آن افزایش یافته و به عدد چشمگیر ۴۷ مایل (۷۵ کیلومتر) از مبدأ خود رسید.

 این پهپاد هفت فوتی (۲.۲ متر) طول دارد و طول بال های آن بیش از ۱۶ فوت (پنج متر) است و وزن هواپیما ۵۴ پوند است.

hydrogen-powered-military-drone-to-launch-in-2025_4

پهپاد مدل Skiron-XLE، قادر است هفت ساعت پرواز کند که این میزان استقامت با استقرار دو مخزن هیدروژنی پنج لیتری امکان پذیر شد.

این پهپاد، دوربین مادون قرمز Trillium را با خود حمل می کند و مشخص نیست که هواپیما به چه سرعتی رسیده است - برای مثال مدل X پهپاد می تواند با سرعت ۵۷ مایل در ساعت (۹۲ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.

شرکت Aurora می گوید زمانی که هواپیمای بدون سرنشین هفت ساعت پس از برخاستن از زمین به زمین نشست، مخازن سوخت هیدروژن آن خالی شد و باتری آن تنها قدرت کافی برای تامین حاشیه ایمنی را داشت.

hydrogen-powered-military-drone-to-launch-in-2025_3

این پهپاد در اوایل سال ۲۰۲۵ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. خطوط مونتاژ با سه محل نصب داخلی برای بار، یعنی در دماغه، شکم، و زیر بال ها، است و شرکت می تواند محموله ها را مطابق با نیاز مشتری یکپارچه کند.

hydrogen-powered-military-drone-to-launch-in-2025_2

اپراتورها از یک نرم افزار ایستگاه کنترل زمینی (UGCS) ارائه شده توسط Kutta Technologies استفاده خواهند کرد تا به پهپاد بگویند که چه کاری انجام دهد و آن را تحت کنترل نگه دارند. سیگنال ها با استفاده از رادیو ۲.۴G ۱۰W و آنتن ردیابی به هواپیمای بدون سرنشین ارسال می شوند. برای استقرار و کنترل پهپاد تنها به دو نفر نیاز است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد