گوناگون

نگاهی به ۷ نژاد برتر اسب در جهان + تصاویر / قوی ترین و با شکوه ترین نژادهای اسب را بشناسید

نگاهی به ۷ نژاد برتر اسب در جهان + تصاویر / قوی ترین و با شکوه ترین نژادهای اسب را بشناسید

در این مطلب نگاهی به برخی از گران ترین و قوی ترین نژادهای اسب و آنچه ارزش آنها را تعیین می کند، داریم.

محمدرضا اسکندری 

به گزارش پارسینه، از آغاز تمدن، این موجودات باشکوه همراه انسان بوده‌اند و این رابطه تا امروز نیز رو به رشد است. داشتن اسب گران است. عواملی مانند نژاد، سن، سطح عملکرد و توانایی روی قیمت اسب تاثیر می گذارد. بنابراین، اسب‌های مسابقه به دلیل درآمد بالقوه‌ای که ممکن است در آینده کسب کنند، قیمت بالاتری دارند. در ادامه به ۷ نژاد برتر اسب در جهان و ویژگی های خاص هرکدام اشاره می شود.

۱) نژاد اسب اصیل

این نژاد "خونگرم" که صرفاً برای مسابقه پرورش داده می شود، به دلیل سرعت و چابکی خود شناخته شده است. برخی از گران ترین اسب های فروخته شده در طول تاریخ از نژاد Thoroughbreds هستند.

Thoroughbred-Horse-1

به عبارت دیگر، گران ترین اسب تمام دوران، یک اسب اصیل به نام Fusaichi Pegasus ، با قیمت فوق العاده ۷۰ میلیون دلار بود.

یک رکورد مسابقه ای خوب یا پتانسیل امیدوارکننده، خریدارانی را از سراسر جهان جذب می کند که هزاران و حتی میلیون ها دلار برای یک اسب خوب سرمایه گذاری می کنند. نه تنها خرید بلکه نگهداری از این نژاد برای شما هزینه زیادی دارد.

این نژاد که اصالتاً از انگلستان است، محبوب ترین نژاد در سطح جهانی است. جمعیت آن حدود ۵۰۰۰۰۰ راس تخمین زده می شود و بیشتر در زیستگاه های مربوط به انسان مانند مراتع و زمین های کشاورزی زندگی می کند.

۲) اسب عربی 

اسب عربی یک اسب کمیاب است و اهل شبه جزیره عربستان است اما به دلیل قدرت و ساختار چهره متمایزش، شناخته شده است. سرعت و استقامت این نژاد، آنها را به یکی از گران ترین نژادهای اسب تبدیل می کند و برای ورزش های سوارکاری عالی هستند.

قیمت آن می تواند تا ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر برای یک اسب خوب آموزش دیده یا یک اسب مولد باشد. یکی از گران‌ترین اسب‌های فروخته شده در این نژاد، پپیتا، بود که در سال ۲۰۱۵ با قیمتی کمتر از ۲ میلیون دلار به فروش رسید.

Arabian-horse-2

بیش از یک میلیون از نژاد اسب عرب در بیش از ۶۰ کشور جهان وجود دارد. این نژاد که منشا آن در شبه جزیره عربستان است، در ایالات متحده، کانادا و قطر رایج است.

اسب عرب که به دلیل سرسختی اش شناخته شده است، در حال حاضر در شرایط بیابانی استفاده می شود. این اسب به خوبی با فعالیت های طولانی مدت سازگار است و به خوبی با انسان کار می کند.

۳) اسب خونگرم هلندی

این نژاد که در اصل هلندی است، به عنوان یک اسب رقابت استثنایی، شناخته می شود. این نژاد اسب به‌عنوان یکی از گران‌ترین گونه‌های اسب رتبه‌بندی می‌شود و پس از Thoroughbred در نژادهای اسب مسابقه، رتبه دوم را داراست.

dutch-warm-blood-stallion-standing-on-grass_Rita_Kochmarjova_Shutterstock

معروف ترین اسب خونگرم هلندی به نام توتیلاس به عنوان یکی از بهترین اسب های درساژ مورد احترام بود ( درساژ : رشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن، سوارکار، اسب خود را به اجرای مجموعه‌حرکات دقیق و هماهنگ، همراه با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وامی‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد) این اسب به دلیل رقبای فوق العاده اش به قیمت ۱۳ میلیون دلار فروخته شد.

به دلیل زاد و ولد ترکیبی، تعداد خونگرم های هلندی در سراسر جهان زیاد است. در حال حاضر جمعیت این نژاد حدود ۸۴۰۰۰۰ راس تخمین زده می شود

این نژاد در درجه اول برای فعالیت های مسابقه و درساژ نگهداری می شود و در کشورهای اروپایی مانند بلژیک و هلند یافت می شود.

۴ ) اسب آخال تکه

اسب ملی ترکمنستان، آخال تکه، یکی از کمیاب ترین و گران ترین نژادهای اسب جهان است. اغلب به عنوان "اسب های بهشتی" نامیده می شوند، تصاویر آنها بر روی اسکناس ها، تمبرها و حتی نشان اسلحه نقش بسته است.

امروزه از این نژاد برای سوارکاری در مسافت های طولانی، پرش نمایشی و درساژ استفاده می شود. برای اسب آخال تکه نژاد خالص، قیمت ممکن است تا ۱۰۰۰۰۰ دلار افزایش یابد. نادر بودن این نژاد آن را به یکی از گران ترین نژادهای اسب در جهان تبدیل کرده است.

Akhal-Teke-Horse-on-desert_Olga_i_Shutterstock

تعداد نژاد اسب آخال تکه بسیار کم است و کمتر از ۸۰۰۰ راس از این نژاد خالص در سراسر جهان وجود دارد. بیشتر این اسب ها در کشورهایی مانند روسیه و ترکمنستان یافت می شوند. با این حال، تعداد کمی در آمریکای شمالی نیز وجود دارد.

آخال تکه به خوبی برای زندگی در شرایط گرم یا سرد سازگار می شود. آنها در مناطقی زندگی می کنند که می توانند از یونجه و علف تغذیه کنند.

۵) اسب سل فرانسه

سل فرانسیس یک اسب خونگرم از دو نژاد است. آنها که اصالتاً فرانسوی هستند، در مسابقات پرش نمایشی رتبه بالایی دارند و همین امر باعث گرانی آنها می شود. گران ترین اسب از نژاد سل فرانسیس که به نام پالوبه د هالونگ شناخته می شود، نزدیک به ۱۵ میلیون دلار فروخته شد.

selle-francais_Sarah-Barry_Shutterstock

این نژاد در ابتدا در فرانسه پرورش داده شد و به مناطق دیگر مانند انگلستان و آمریکا صادر شد. تعداد آنها در کشورهای مختلف حدود ۶۰۰۰۰ راس است.

این نژاد بسیار ملایم و بسیار باهوش است و در نتیجه برای مبتدیان، مناسب هستند.

۶) اسب آندلسی 

این نژاد شبه جزیره ایبری یک نوع اسب منحصر به فرد است که در اصل اسپانیایی است. این نژاد در ابتدا برای جنگ و میدان نبرد پرورش داده شد، اما اکنون تکامل یافته است و برای تریل سواری (از رشته های سوارکاری) درساژ و پرش استفاده می شود.

نژاد اسب اندلسی به خاطر یال ظریف و انرژی بالایش به خوبی شناخته شده است. آنها استقامت بالایی دارند و برای مسابقات در مسافت های طولانی مناسب هستند.

Andalusian-horse-2

نژاد اسب اندلسی می توانند تا ۳۰۰۰ دلار به فروش برسند. جمعیت آنها چیزی در حدود ۲۰۰۰۰۰ راس در سراسر جهان تخمین زده می شود.

نژاد اندلسی یک نژاد مقاوم است زیرا نقش مهمی در تاریخ جنگ اسپانیا داشته است. به دلیل آرامشی که دارند، می توانید آنها را در اصطبل زمین های کشاورزی نگهداری کنید.

۷) اسب فریزین

یک اسب فریزین قابل اعتماد می تواند تا ۱۰۰۰۰۰ دلار و بالاتر قیمت داشته باشد. قیمت متوسط اسب فریزین ۵۰۰۰ دلار است. این اسب که منشا آن هلند است، یکی از قدیمی ترین اسب های اروپایی است.

از نظر فیزیکی، فریزین یال بلند و روان، پوستی مشکی و راه رفتنی زیبا دارد که برای هر دوستدار اسب، جذاب است. این ویژگی ها این نژاد را برای نمایش های درساژ و سیرک به گزینه ای عالی بدل می کنند.

Friesian-horses-1

نگهداری از این نژاد هزینه بر است چرا که آنها مستعد ابتلا به بیماری های ژنتیکی هستند که درمان شان گران است. اگرچه آنها بیشتر در هلند رایج هستند، اما در سراسر جهان گسترش یافته اند و حدود ۸۰۰۰ اسب از این نژاد در ایالات متحده ثبت شده است.

این نژاد، از نظر خلق و خوی آرام و صمیمی هستند. آنها برای مقاصد سرگرمی محبوب هستند و در مزارع کوچک نگهداری می شوند

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار