گوناگون

۸ جزیره عجیب و دورافتاده که توسط حیوانات اداره می شوند + تصاویر

۸ جزیره عجیب و دورافتاده که توسط حیوانات اداره می شوند + تصاویر

جزایر دورافتاده ای در سراسر جهان وجود دارد که محل زندگی گونه های متنوع و کمیابی از حیوانات هستند

رقیه اسدی

به گزارش پارسینه، وقتی صحبت از جزایر و جمعیت حیوانات آنها به میان می آید، احتمالاً جزایر گالاپاگوس و ماداگاسکار را به یاد می آورید که به دلیل داشتن عجیب ترین حیوانات جهان مشهور هستند اما در اینجا جزایری وجود دارند که طی دوره های زمانی مختلف و در سراسر جهان ایجاد شده اند ؛ از وجود حیوانات آزمایشگاهی در این جزایر تا تنوع بی نظیر گونه های مختلف از یک حیوان. در ادامه نگاهی به ۸ جزیره عجیب و دورافتاده که توسط حیوانات اداره می شوند، داریم.

۱) جزیره خرگوش ها

 جزیره ای شاد با گذشته ای غم انگیز، اوکونوشیما خانه صدها خرگوش زیبا است. در واقع ساکنان اصلی حیوانات آزمایشگاهی بودند که پس از بسته شدن این ازمایشگاه در طبیعت رها شدند. امروزه بازدیدکنندگان برای دیدن و تعامل با آنها به جزیره می آیند. خرگوش‌ها را می‌توان دید که از بازدیدکنندگان غذا می گیرند.

۲) جزیره گربه ها

یکی از حدود دوازده جزیره تحت فرمان گربه ها در سواحل ژاپن، Aoshima است که یکی از کوچکترین جزایر با طول تنها یک مایل است. گربه‌ها توسط ملوان‌هایی معرفی شدند که آنها را روی قایق‌هایشان نگه می‌داشتند تا موش‌ها را دور نگه دارند. 

Cats_on_aoshima_island

۱۵ روستایی محلی از گربه‌ها مراقبت می‌کنند و در نقاط تغذیه مشخص شده در سراسر جزیره برای آنها غذا تهیه می‌کنند و گردشگران با کشتی‌های معمولی غذای بیشتری برای گربه‌ها می‌آورند.

۳) جزیره اسب ها 

اگر «پونی کوچولوی من» یکی از موارد مورد علاقه اصلی خانواده شما است، جزیره آساتیگ ممکن است مقصد مناسبی برای سفر خانوادگی باشد. اسب‌های وحشی در علفزارهای این جزیره مشترک ایالتی پرسه می‌زنند و مریلند و ویرجینیا هر کدام نیمی از آنها را دارند.

Assateague-Island-horses-swimming-USA

اگرچه اسب ها، وحشی هستند، اما فعالیت های زیادی برای سرگرم کردن بچه های کوچک در یک سفر یک روزه وجود دارد: خرچنگ های جالب این جزیره، دوچرخه سواری، این مکان را به مکانی ایده آل برای خاطره سازی کودکان تبدیل کرده اند.

۴) جزیره روباه ها

این واحه جنگلی در واقع پناهگاهی برای شش گونه مختلف روباه است و بازدیدکنندگانی که وارد پناهگاه می شوند، تجربه بدیعی از محاصره شدن توسط روباه های حیله گر را دارند.

fox-village-miyagi-japan

درست مانند داستان‌های سنتی غربی، روباه‌ها در ژاپن حیله‌گر تصور می‌شوند، اما به عنوان موجوداتی دارای قدرت عرفانی مورد احترام هستند. راهنماهای پناهگاه به بازدیدکنندگان نشان می دهند که چگونه به درستی به روباه ها غذا بدهند، زیرا اگرچه ممکن است زیبا و آرام به نظر برسند، اما اهلی نیستند.

۵)جزیره سنجاب های قرمز 

این جزیره زیبا در سواحل جنوبی بریتانیا محل زندگی یک سنجاب قرمز کمیاب است. این سنجاب های قرمز بومی جزیره براونسی انگلیس هستند.

red-squirrel-brownsea-island-dorset

از دیدن سنجاب ها تا رنگ آمیزی و کاردستی های روزانه، تمام خانواده به طور کامل در این مکان ویژه سرگرم خواهند شد.

۶)جزیره فوک ها

تماشای این موجودات در حال آفتاب گرفتن در آفریقای جنوبی لذتی واقعی دارد. پس از چند تلاش برای سکونت انسان، فوک‌های ساکن تنها ماندند و بیش از ۶۴۰۰۰ از آنها در میان آب های سواحل خلیج شمالی در نزدیکی کیپ تاون در آرامش زندگی می کنند.

seal-island-south-africa

۷) جزیره میمون ها 

گروه دیگری از حیوانات که در آزمایشگاه‌ ها رشد کردند، قبیله میمون‌های رزوس هستند که در "کایو سانتیاگو" زندگی می‌کنند، جمعیت آنها بالغ بر چیزی در حدود ۱۲۰۰ میمون است. 

rhesus-monkey-Puerto-rico

اکنون دانشمندان دانشگاه هاروارد با دقت میمون ها را برای تحقیقات حفاظتی زیر نظر دارند.

۸) جزیره گوزن ها

 در نارای ژاپن، آهوها آزادانه پرسه می زنند. از قرن دوازدهم میلادی، ژاپنی ها گوزن را نماد خوش شانسی و پیام آور خدایان می دانستند. پیشتر، کشتن یک گوزن مجازات اعدام داشت و گوزن ها و آهوها هنوز هم توسط قوانین ژاپن محافظت می شوند.

IMG_20240826_134531_337

این حیوانات دوست داشتنی یک ثروت ملی هستند. در نارا حدود ۱۲۰۰ راس از این آهوها از نوازش بازدیدکنندگان خوشحال می شوند. شایعات حاکی از آن است که اگر در برابر یکی از آنها تعظیم کنید، آهو نیز به شما تعظیم می کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار