گوناگون

تحلیل روز | پرسپولیس برانکو مقابل اقتصادی‌ترین استقلال فصل

پارسینه: دربی تهران متفاوت تر از قبل است و یک جمله کلیشه ای وجود دارد که هر تیمی شرایط بهتری دارد نتیجه بهتری نگرفته است اما بررسی چند دربی اخیر نشان داده این فرضیه زیاد هم درست نیست.


سپهر خرمی - تحریریه پارسینه | دربی تهران متفاوت تر از قبل است و یک جمله کلیشه ای وجود دارد که هر تیمی شرایط بهتری دارد نتیجه بهتری نگرفته است اما بررسی چند دربی اخیر نشان داده این فرضیه زیاد هم درست نیست. پرسپولیس با مربیگری برانکو فصل را خوب آغاز نکرد و البته با اشتباهات فاحش داوری نیز تا هفته ششم قعر نشین جدول بود اما با تصمیمات برانکو و جوانگرایی که او در تیم ایجاد کرد باعث شد میزان دوندکی سرخپوشان در لیگ افزایش چشمگیری داشته باشد و با درایت برانکو، سیستم تهاجمی به تیم تزریق شد.
پرسپولیس هفته گذشته و پیش از تقابل با ملوان، در ظاهر دیداری آسان با سیاه جامگان داشت اما دریافت گل زودهنگام و اخراج سوشا مکانی باعث شد تا اینطور بنظر برسد که تیم برانکو بعد از 17 مسابقه اولین شکستش را تجربه خواهد کرد. اما سرخپوشان که مدت ها است باخت را فراموش کردند به حملات خود ادامه دادند. برانکو حتی بعد از اخراج سوشا، مهاجمانش را در زمین مسابقه نگه داشت و احمد نوراللهی را بیرون کشید تا نشان دهد حتی با وجود ده نفره شدن هم تمایل به کسب سه امتیاز وجود دارد. این تغییرات نتیجه داد و پرسپولیس بازی باخته را با برد 3-2 عوض کرد.

از طرفی مقابل ملوان یک بازی فیزیکی انجام دادند که سربلند بیرون آمدند و به لحاظ روانی شرایط مناسبی دارند. اما اتفاق مهمی که در تیم پرسپولیس افتاده این است که برانکو ترس را به تیمش منتقل نکرده و برعکس بسیاری از مربیانی که سابقه حضور در لیگ برتر را داشتند و می‌دانستند بعد از باخت در این بازی چه شرایطی پیدا می‌کنند ترسی ندارد و در چهره و عملکردش این ترس دیده نمی‌شود. این پوئن بزرگی است برای وقتی که دو تیم در شرایط سخت برای پیروزی در این مسابقه می‌جنگند.

نوع بازی پرسپولیس می‌گوید می‌تواند فوتبالش را به حریف دیکته کند اما باید دید در روز مسابقه بازیکنان به لحاظ فکری، روانی و جسمانی چه شرایطی دارند. سرمربی تیم این شرایط را می‌سنجد و ارنج را انتخاب می‌کند. اما از نوع شادی کردن بازیکنان می‌توان فهمید که آنها انگیزه زیادی دارند. البته دیدار با استقلال شرایط ویژه ای دارد. تیمی که بسیار اقتصادی حمله می کند و به اقتصادی ترین شکل ممکن نتیجه لازمه را کسب می کند. تیم پرویز مظلومی اما در 9 مسابقه اخیر، تنها صاحب 2 پیروزی و البته فقط یک شکست شده اما خط دفاعی و همینطور دروازه بان مستحکمی چون مهدی رحمتی باعث شده تا بازیکنان خط حمله پرسپولیس با خیالی آسوده وارد زمین نشوند..


برانکو هنوز به جمع بندی استفاده از کفشگری به عنوان دومین هافبک دفاعی تیمش نرسیده و شاید با سیستم چهار یک چهار یک به میدان برود مگر اینکه بخواد با تجمع مدافعان در نیمه زمین خودی، در ابتدا از بسته نگه داشتن دروازه تیمش مطمین شود و سپس با خیالی اسوده به حمله کردن بپردازد. در آن سوی میدان پرویز مظلومی می داند در صورت شکست در این مسابقه شاید حتی سهمیه لیگ قهرمانان اسیا را نیز از دست بدهد چرا که نفت و تراکتورسازی به یک قدمی صدرجدول نزدیک شده اند.
فردا مشخص خواهد شد رقابت سرخابی ها در صدر جدول ادامه خواهد داشت یا یکی از این دو تیم از گردونه رقابت برای قهرمانی خارج می شوند؟


ارسال نظر

  • کیسه6

    فردا تکرار 6تایی تاریخ خواهد بود.مظلومی و تیمش حتی توانایی ایجاد یک موقعیت گل هم روی دروزاه پرسپولیس رو ندارن.مظلومی ترسوست نه اقتصادی.برانکو بهترین تیم اسیا رو ساخته.

  • Navid

    اصلا هم کسی نفهمید شما پرسپولیسی هستید :|

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد