گوناگون

کشتی گیر معروفی که الهام بخش داستان شرک شد+ تصاویر

کشتی گیر معروفی که الهام بخش داستان شرک شد+ تصاویر

موریس تیله را شاید بیشتر با نام هنری خود «فرشته فرانسوی» می‌شناختند.

به گزارش پارسینه،تیله که یک کشتی گیر حرفه ای فرانسوی متولد روسیه است، در طول زندگی خود از یک حرفه نسبتا موفق برخوردار بود و دو عنوان سنگین وزن را به دست آورد.

با گذشت دهه ها، حرفه و ستاره بودن موریس تیله کم رنگ شد. او در سال ۱۹۵۴ در گمنامی نسبی درگذشت. با این حال، برای کسی که گاهی اوقات از او به عنوان "زشت ترین مرد جهان" نام برده می شود، داستان او زندگی جدیدی در یک مکان عجیب و دور پیدا کرد: دنیای شرک.

هنگامی که دوست‌داشتنی‌ترین غول جهان در سال ۲۰۰۱ وارد صحنه شد، برخی افراد بلافاصله، او را با موریس تیله مقایسه کردند. البته این ارتباط هرگز تایید نشده است.

این داستان عجیب اما واقعی موریس تیله، کشتی گیر اواسط قرن بیستم مبتلا به آکرومگالی است که ممکن است به لطف شرک جاودانه شده باشد.

 

اوایل زندگی موریس تیله 

موریس تیله که در ۲۳ اکتبر ۱۹۰۳ از پدر و مادری فرانسوی در روسیه امروزی به دنیا آمد پدرش وقتی خیلی جوان بود فوت کرد و مادرش او را بزرگ کرد. هنگامی که انقلاب روسیه در سال ۱۹۱۷ اتفاق افتاد، مادر تیله تصمیم گرفت به ریمز فرانسه نقل مکان کند.

مادرش برای تدریس زبان در یک کالج دخترانه محلی کار پیدا کرد و موریس نیز یاد گرفت که به چند زبان صحبت کند.

 

maurice-tillet-1_11zon

سپس، زمانی که موریس تیله ۱۷ ساله بود، متوجه تورم در پاها، دست ها و سر خود شد ملاقات بعدی با دکتر نشان داد که او به آکرومگالی مبتلا شده است، یک بیماری نادر که در آن غده هیپوفیز HGH یا هورمون رشد انسانی بیش از حد ترشح می کند و نتیجه اغلب بزرگ شدن اندام‌ها، آپنه خواب، و حتی تغییر کامل در ظاهر بدنی فرد است.

او با وجود ترس فزاینده مبنی بر اینکه هرگز به دلیل ظاهرش موفق نخواهد شد، با موفقیت مدرک حقوق را از دانشگاه تولوز گرفت و وارد نیروی دریایی فرانسه شد.

در سال ۱۹۳۷ بود که زندگی تیله یک بار دیگر تغییر کرد و در مسیر جدیدی قرار گرفت. کارل پوژلو، قهرمان سبک وزن لیتوانیایی، به تیله توجه کرد - تا حدی به دلیل ظاهر منحصر به فرد او - و معتقد بود که می تواند تیله را به یک کشتی گیر تبدیل کند‌

wrestler-maurice-tillet

برای ۱۹ ماه متوالی، تیله - تحت نام "فرشته فرانسوی" - غیرقابل توقف بود و عنوان قهرمان سنگین وزن جهان را در می ۱۹۴۰ به دست آورد - عنوانی که بیش از دو سال در اختیار داشت. در سال ۱۹۴۲، او همچنین صاحب عنوان در مسابقات قهرمانی سنگین وزن جهان در مونترال، کانادا بود.

french-angel-maurice-tillet

زمانی که او دومین عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را به دست آورد، چندین مقلد از او شروع به ظهور کرده بودند و نام تجاری او را کمرنگ کردند.

علاوه بر این، سلامت تیله نیز دچار مشکل شده بود. در سال ۱۹۴۵، زمان کشتی گیری او تمام شده بود.

با این حال، او نزدیک به یک دهه بیشتر ادامه داد. او در نهایت آخرین بازی خود را در روز ولنتاین، ۱۹۵۳ انجام داد، زمانی که در مقابل کشتی گیر انگلیسی قرار گرفت و شکست خورد.

یک سال بعد، در سپتامبر 1954، موریس تیله از مرگ دوست نزدیک و مربی سابق خود، کارل پوژلو مطلع شد. این خبر چنان برای تیله شوکه کننده بود و وضعیت سلامتی او به شدت کاهش یافته بود که دچار حمله قلبی مرگبار شد.

آیا موریس تیله شرک واقعی بود؟

اگر شرک نبود احتمالاً این پایان داستان موریس تیله بود. در سال ۲۰۰۱، غول مهربان روی پرده نمایش بزرگ قرار گرفت و طرفداران نکته سنج، بلافاصله متوجه شباهت های بین شخصیت انیمیشن و زشت ترین مرد کشتی شدند.

tillet-and-shrek_11zon

تهیه‌کنندگان فیلم، این موضوع را نه تایید و نه رد کرده‌اند، اما شواهد عکاسی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تیله احتمالاً «شرک واقعی» بوده است.

در هر صورت، تاثیر موریس تیله بر ورزش و فرهنگ آمریکا را نمی توان تا به امروز انکار کرد.

ارسال نظر

  • یاسر

    بسیار جالب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار