گوناگون

وزیر نفت: احتمال قطع صادرات نفت ايران به ساير كشورهاي اروپايي

باشگاه خبرنگاران نوشت:

رستم قاسمي گفت:‌ در صورتي كه ساير كشورهاي اروپايي غير از انگليس و فرانسه نيز رفتاري خصمانه با ايران در پيش گيرند صادرات نفت ايران به آنها را نيز قطع مي كنيم

رستم قاسمي وزير نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران درباره تحريم فروش نفت ايران به كشورهاي اروپايي گفت:‌طبق اعلام سخنگوي وزارت نفت مبني بر تحريم نفت ايران به دو كشور انگلستان و فرانسه، اين امر صورت پذيرفت و ديگر به آنها نفت نمي فروشيم.

وي افزود:‌ در صورتي كه ديگر كشورهاي اروپايي تعامل خود را با ايران حفظ نكنند، صادرات نفت به آنها را نيز قطع خواهيم كرد.

قاسمي تصريح كرد:‌ اگر دیگر کشورهای اروپایی، رفتاری خصمانه‌ را پیش رو گیرند، صادرات نفت به آنها نیز قطع خواهد شد و در این صورت، تاثیر جدی در قیمت نفت پیش خواهد آمد.

وزير نفت تاكيد كرد:‌ در صورت قطع صادرات نفت به ساير كشورهاي اروپايي براي آنها، جايگزين هاي خوبي در نظر گرفته ايم.

قاسمي با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده در واحد بین‌الملل وزارت نفت، به هیچ وجه نگران فروش نفت ایران نیستیم، افزود: هیچ مشکلی برای انتقال نفت ایران وجود ندارد.

براساس اين گزارش؛ رسانه های خارجی با بازتاب زودهنگام خبر توقف صادرات نفت ایران به شرکت های انگلیسی و فرانسوی، آن را واکنشی به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در توقف واردات نفت از دومین صادرکننده بزرگ نفت اوپک برشمردند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان «ایران فروش نفت به شرکت های فرانسوی و انگلیسی را متوقف کرد» به نقل از سخنگوی وزارت نفت ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران مشکلی در فروش و صادرات نفت‌خام به مشتریان ندارد.

همچنین خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارش کامل این تصمیم ایران، به نقل از نیکزاد نوشت: ما اقدام های لازم برای جایگزین کردن کشورهای دیگر با شرکت های فرانسوی و انگلیسی را انجام داده ایم.

این خبرگزاری در ادامه آورده است: این اقدام ایران هشداری برای خریداران عمده اروپایی نفت این کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا و یونان به شمار می رود.
روزنامه لس آنجلس تایمز با انتشار گزارشی مفصلی از خبر توقف فروش نفت ایران به شرکت های فرانسوی و انگلیسی، اعلام کرد: تهران معتقد است برای یافتن مشتریان جایگزین برای نفت خام خود مشکلی ندارد.

در همین حال روزنامه انگلیسی فایننشيال تایمز در گزارشی با عنوان «تهران فروش نفت به انگلیس و فرانسه را متوقف کرد» به نقل از نیکزاد رهبر نوشت: ایران نفت خام خود را به جای شرکت های انگلیسی و فرانسوی به مشتریان جدید تحویل می دهد./ق

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد