گوناگون

عملیات برپایی نخستین جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی انجام شد

عملیات برپایی (Roll Up) نخستین جکت فاز 13 پارس جنوبی امروز (16 اسفند) در محل تاسیسات شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور مدیران شرکت نفت و گاز پارس و برخی مقامات محلی استان بوشهر انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در آیین برپایی سکوی سرچاهی فاز 13 رجب پارس جنوبی گفت: برای ساخت این جکت قراردادی به ارزش بیش از یک میلیون دلار با شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) امضا شد که از این میزان 470 هزار دلار برای تامین لوله ها و مابقی نیز برای ساخت تاسیسات این جکت هزینه شده است.

موسی سوری در باره مشخصات جکت فاز 13 رجب پارس جنوبی، ادامه داد: جکت یاد شده با 67 متر ارتفاع، 20 متر دهاانه جلو و 28 متر دهانه پایین، در جمع یک هزار و 600 تن وزن دارد و به لحاظ نوع ساخت، از دقیق ترین روش های فنی و مهندسی از سوی توانمندان ایرانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کارکنان شاغل برای ساخت جکت فاز 13 پارس جنوبی از نیروهای بومی استان بوشهر می باشند، تصریح کرد: حدود 800 نفر در عملیات ساخت این جکت در شرکت صدرا حضور دارند که از این تعداد 780 نفر بومی استان بوشهر می باشند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: جکت فاز 13 پارس جنوبی برای آماده سازی عملیات حفاری چاه های گازی این فاز، به زودی به سمت محل تعیین شده در خلیج فارس بارگیری می شود.

به تازگی نیز، با همت و تلاش متخصصان شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) عملیات Roll Up پایه (Jacket) سکوی سرچاهی SPD 22 پروژه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی در کارخانه فراساحل یارد جزیره صنعتی صدرا در روز چهارشنبه 3 اسفندماه جاری با موفقیت انجام شد.

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تصفیه شده در روز، 75 هزار بشکه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، تولید سالانه 1.05 میلیون تن ال پی جی (گاز مایع) و یک میلیون اتان برای استفاده در صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال انجام است.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد