گوناگون

جنگ با ایران به نفع آمریکا نیست

جنگ با ایران به نفع آمریکا نیست

نامزد معاونت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده گفت جنگ با ایران به نفع آمریکا نیست.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا،  «جی دی ونس» نامزد معاونت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه‌ای با اشاره به تحولات منطقه، به‌خصوص تشدید تنش‌های صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی در پی اقدام تجاوزگرانه این رژیم علیه ایران در بامداد شنبه اظهار داشت: «آمریکا حامی اسرائیل است. اما در برخی مواقع، اهداف و منفعت آمریکا با اهداف و منافع مورد نظر اسرائیل در تضاد است.»

او در ادامه گفت: «هرگونه جنگ با ایران، به نفع آمریکا نیست. اولویت آمریکا باید عدم ورود به جنگی مستقیم با ایران باشد، زیرا هرگونه درگیری با این کشور به معنای از بین رفتن منابع مورد نیاز آمریکا خواهد بود.»

ونس تصریح کرد: «هزینه جنگ با ایران برای آمریکا بسیار بالا خواهد بود.»

گروهی از ناظران با اشاره به انفعال چین بر این باورند که در صورتی که فرایند انتقال صادرات انرژی از خاورمیانه به خطر بیافتد، چین فارغ از تلاش‌هایش برای بی‌طرفی وارد میدان خواهد شد و زمانی که بتواند بر منابع انرژی مسلط شود، چراغ انرژی جهان را در راستای منافعش مدیریت می‌کند.

اذعان نامزد معاونت ترامپ در ریاست جمهوری به پرهزینه بودن هرگونه جنگ با ایران برای آمریکا درحالی است که «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، درحال پافشاری روی حمایت خود از رژیم صهیونیستی و اقدامات رژیم اشغالگر قدس است.

هریس در واکنش به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به ایران، ضمن ابراز حمایت خود از رژیم اشغالگر، خواستار عدم واکنش ایران به این تجاوز شد.

از طرفی، اظهارات هریس و حمایت او از رژیم صهیونیستی واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را برانگیخت. 

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در سخنرانی روز شنبه در یک گردهمایی تبلیغاتی بار دیگر مدعی شد که او تنها کسی است که می‌تواند از درگیری همه‌جانبه جهانی جلوگیری کند. او استدلال کرد که رقیب دموکراتش «کامالا هریس» ورود آمریکا به جنگ جهانی سوم را «تضمین» می‌کند «زیرا او برای انجام این کار بسیار بی‌کفایت و ناتوان است.»

ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور کردن او به معنای قمار کردن با جان میلیون‌ها نفر است. پسران و دختران در نهایت برای جنگ در کشوری که شما هرگز نام آن را نشنیده‌اید، فراخوانده می‌شوند.»

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت که رژیم صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی زیرپا گذاشته است.

دونالد ترامپ در سخنرانی پذیرش نامزدی خود در اوایل سال جاری قول داد که «به هر بحران بین‌المللی که دولت کنونی ایجاد کرده است، پایان دهد، به‌ویژه درگیری‌های اوکراین و غزه.» او هرگز برنامه‌های خاصی برای برقراری صلح جهانی ارائه نکرده، اما مکررا هشدار داده است که با حمایت و تامین مالی «جنگ‌های دیگران» تحت رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش، احتمال لغزش ایالات متحده به سمت جنگ جهانی سوم افزایش می‌یابد.

هفته گذشته، ترامپ در پلتفرم «تروث سوشال» خود گفت: «اگر کامالا چهار سال دیگر روی کار باشد، خاورمیانه چهار دهه آینده را در آتش خواهد گذراند و فرزندان شما به جنگ خواهند رفت.»

اظهارات نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا و اعضای تیم آن‌ها درحالی است که قرارگاه پدافند هوایی ایران، بامداد شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران، به تازگی، در گفت‌وگویی درباره این اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد خود با هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی است و دشمنان را مجبور می‌کند در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند، در طول چند هفته گذشته همان‌طور که نیروهای نظامی ما فعال بودند، سیاست خارجی ما هم فعالانه عمل کرده است و این موضوع کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان مقاوم کرد و ضربات وارده آن‌گونه که تبلیغات انجام شد، نبود و مقاومت خوبی توسط نیروهای نظامی ما انجام گرفت و در این مسیر تعدادی از پرسنل نظامی به شهادت رسیدند.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که «ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.»

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد