گوناگون

چطور پوستی سالم و همیشه جوان داشته باشیم؟

پارسینه: داشتن پوست شفاف و شاداب برای هر خانمی یک آرزوی دست نیافتنی به نظر می‌رسد که اگر هر چقدر هم تلاش کند باز هم نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.

داشتن پوست شفاف و شاداب برای هر خانمی یک آرزوی دست نیافتنی به نظر می‌رسد که اگر هر چقدر هم تلاش کند باز هم نمی‌تواند به آن دست پیدا کند. اشتباهی که بسیاری از خانم‌ها مرتکب آن می‌شوند عدم به کارگیری روتین‌های مراقبت از پوست صحیح در سنین جوانی است. این موضوع باعث می‌شود تا با افزایش سن که به طور طبیعی کیفیت و شادابی پوست تا حدی کاهش می‌یابد، فرد احساس ناخوشایندی پیدا کند.

برای اینکه تا اواخر میانسالی خود پوستی درخشان و شفاف را تجربه کنید باید مراقبت‌های ویژه پوستی خود را از سن ۲۰ سالگی تا حداکثر ۳۰ سالگی آغاز کنید. نکات زیادی وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانید هر زمانی که در جلوی آینه قرار می‌گیرید پوستی همیشه جوان و سالم را مشاهده کنید. برخی از این نکات عمومی بوده و برای تمامی خانم‌ها قابل استفاده هستند، اما برخی دیگر نیز به شرایط آب و هوایی و سبک زندگی هر فرد بستگی خواهد داشت.

بسیاری از متخصصین زیبایی پوست توصیه می‌کنند زمانی که بیرون از منزل هستید حتما از کرم‌های ضد آفتاب ، عینک آفتابی یا سایر پوشش‌های محافظتی فیزیکی نظیر کلاه و دستکش استفاده کنید. واقعیت این است که شرایط آب و هوایی کره زمین دچار تغییر شده و نور خورشید در بلند مدت با آسیب رساندن به پوست باعث کاهش خاصیت انعطاف پذیری پوست شده و در نتیجه آن فرد پیری زودرس پوست را تجربه خواهد کرد. در بین تمامی توصیه‌هایی که این متخصصین برای حفظ سلامت و طراوت پوست ارائه می‌دهند نوشیدن آب فراوان، استفاده از ماسک صورت، استفاده از کرم ضد آفتاب، روتین‌های مراقبت از پوست پیش از خوابیدن و پس از بیدار شدن بسیار کاربردی بوده و هر خانمی می‌تواند به راحتی آن‌ها را به کار گیرد.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب چه مزیتی دارد؟
اگر کمی در خصوص روش‌های مراقبت از پوست و حفظ سلامتی آن مطالعه کرده باشید حتما بار‌ها مطالبی در خصوص اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب را نیز مشاهده کرده‌اید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به صورت روزانه باید یکی از مهم‌ترین کار‌ها در لیست مراقبت از پوست شما باشد. بدون رعایت این نکته پوست حساس صورت شما در برابر تابش اشعه‌های مضر نور خورشید از جمله اشعه UV قرار گرفته و آسیب می‌بیند.

علاوه بر این اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید باید بدانید که نور خورشید ممکن است باعث ایجاد لک و تغییراتی در رنگدانه‌های پوست صورت یا سایر قسمت‌های بدن شود. کرم ضد آفتاب با حذف اثرات مضر نور خورشید به یکنواخت بودن تن رنگی پوست کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این فیلتر‌های موجود در کرم‌های ضد آفتاب که معمولا درجه آن‌ها با SPF مشخص می‌شود قادرند آثار مخرب اشعه‌های ماورابنفش را تا حد زیاد خنثی نموده و در نتیجه از پوست شما در برابر بروز مشکلاتی نظیر سرطان محافظت نمایند.

خوشبختانه کرم‌های ضد آفتاب تاثیر بسیار مثبتی در زمینه کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان پوست از جمله ملانوما دارد. ملانوما در واقع خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست است که می‌تواند زندگی بسیاری از زنان را تهدید کند. این خطر به خصوص برای خانم‌هایی که سن ۲۰ سالگی را پشت سر گذاشته‌اند بیشتر بوده و برای جلوگیری از آن باید ب. صورت روزانه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد.

خوشبختانه امروزه اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی دارای فیلتر‌های ضد آفتاب یا SPF هستند و برای اینکه در رفت و آمد‌های روزمره از پوست خود در برابر تابش اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید کارآمد هستند. البته در صورتی که قصد دارید در ساحل حمام آفتاب بگیرید و یا مدت زیادی را در هوای آزاد و در معرض نور خورشید قرار بگیرید استفاده از یک کرم ضد آفتاب ضروری خواهد بود. به طور کلی در اکثر مواقع استفاده از یک کرم ضد آفتاب با SFP ۳۵ الی ۵۰ کافی خواهد بود مگر اینکه در معرض تابش شدید و مستقیم نور خورشید قرار داشته باشید.

از ماسک صورت چه می‌دانید؟
ماسک‌های صورت یکی از محبوب‌ترین محصولات در زمینه مراقبت از پوست محسوب می‌شوند. استفاده از ماسک صورت بسیار آسان و در عین حال لذت بخش بوده و با توجه به اینکه نتایج آن خیلی سریع و محسوس هستند برای اکثر خانم‌ها جذابیت دارد. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در خصوص ماسک‌های صورت می‌توان به آن اشاره کرد احساس سفتی، تازگی و پاکیزه بودن پوست صورت است که بلافاصله پس از استفاده قابل لمس خواهد بود.

اما آیا همه باید از ماسک صورت استفاده کنند؟ با اطمینان می‌توان گفت که بله! ماسک‌های صورت یک راهکار عالی برای مراقبت هر چه بهتر از پوست حساس صورت محسوب می‌شوند. با انتخاب یک ماسک صورت مناسب می‌توانید از خواص متعدد آن از جمله آبرسانی، حذف چربی اضافی پوست و متعادل سازی ابعاد منافذ پوستی بهره‌مند شوید. ماسک‌های صورت همچنین یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای خارج کردن آلودگی و کثیفی از پوست هستند.

ماسک‌های صورت نه تنها به زیبایی پوست کمک می‌کنند بلکه در برخی مواقع خاصیت درمانی نیز دارند. با توجه به اینکه در ترکیبات برخی از ماسک‌های صورت از روغن‌های معطر نعناع و رزماری استفاده شده، احساس آرامش خاصی را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

پاکسازی عمیق پوست یکی دیگر از کاربرد‌های اصلی ماسک‌های صورت است که می‌تواند کثیفی، چربی اضافی، آثار باقی مانده از میکاپ و به طور کلی هر گونه آلودگی و ناخالصی را از سطح پوست پاک کند. اما علاوه بر این، ماسک‌های صورت خوب و با کیفیت قادرند ناخالصی‌هایی که در لایه بالایی پوست یعنی اپیدرم وجود دارند را هم پاکسازی کنند.
به طور کلی استفاده از ماسک صورت متناسب با نوع پوست و خواص مورد نظرتان نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه می‌توانید با چند نوبت استفاده از مزایای متعدد آن در بحث زیبایی و سلامت پوست خود بهره‌مند شوید.

اهمیت دقت در انتخاب لوازم آرایشی
ایران به عنوان یکی از بزرگترین بازار‌های مصرف کننده لوازم آرایشی در منطقه و حتی دنیا شناخته می‌شود. اکثر خانم‌ها تقریبا هر زمان که به هر دلیلی باید از خانه بیرون بیایند آرایش می‌کنند. در واقع آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی آنقدر باب شده که خانم‌ها حتی یک روز را بدون این لوازم نمی‌توانند تصور کنند! اما نکته‌ای که برای مراقبت از پوست باید به آن توجه داشته باشید این است که لوازم میکاپ از مواد شیمیایی متعددی ساخته می‌شوند که ممکن است در بلند مدت باعث آسیب دیدن پوست و از بین رفتن شادابی و جوانی پوست شوند.

امروزه محصولات آرایشی معتبرترین برند‌های تولیدکننده لوازم آرایشی در بازار ایران نیز به سادگی در دسترس است. اما این محصولات معمولا نسبت به محصولات کمتر شناخت شده بازار چند برابر گران‌تر بوده و به همین دلیل هر خانمی امکان خریدشان را ندارد. همین موضوع باعث می‌شود تا برخی خانم‌ها فریب قیمت ارزان برخی محصولات نامرغوب یا غیراصل را خورده و پوست حساس صورتشان را در معرض آسیب‌های بعضا شدید و جبران نشدنی قرار دهند. در برخی محصولات وارداتی بی نام و نشان ممکن است فرد پس از استفاده نتایج رضایت بخشی را شاهد باشد، اما در بلند مدت انواع مشکلات پوستی شدید تنها ارمغان این محصولات خواهند بود.

لوازم آرایشی نامرغوب و بی کیفیت حاوی مواد شیمیایی و سمی متعددی نظیر سرب، فلزات سنگین، مواد افزودنی غیرمجاز و رنگ‌های شیمیایی مضر هستند که با استفاده از آن‌ها احتمال التهاب و تحریک پوست وجود داشته و در بلند مدت می‌تواند به ایجاد عفونت و سایر مشکلات پوستی نیز بی‌انجامد. این موضوع به خصوص برای لوازم آرایش چشم و لب بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه می‌شود برای خرید این وسایل حداکثر وسواس و حساسیت را به خرج دهید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد