گوناگون

حجاب و عفاف آزادی زن را تضمین می کند

پارسینه: امام جمعه مشهد گفت: تنها چیزی که حق آزادی زن را در انسان بودن تضمین می کند حجاب و عفاف زن است.

آیت الله احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در صحن و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن اظهار کرد: بر طبق احادیث ما عشق به مادر و خدمت به مادر باید سه برابر خدمت به پدر باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به حق برجسته زن به عنوان مادر و انسان ساز بودن، بیان کرد: این حق انسان سازی که به عنوان حق مادر بیان شده است، حق برجسته ای است که در راس حقوق زن قرار دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به حق برجسته دیگر زن افزود: حق آزادی زن در انسان بودن نیز یکی دیگر از حقوق زن به شمار می آید.

وی بیان کرد: زن و انسان بودنش باید آزاد باشد و این حق زن است که مستقل و آزاد باشد.

امام جمعه مشهد گفت: تنها چیزی که حق آزادی زن را در انسان بودن کاملا تضمین می کند، حجاب و عفت زن است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: معنای بی حجابی آزادی زن نیست، بلکه بی حجابی زن به مردها اجازه می دهد وی را مشاهده کنند و از او لذت ببرند و این ظلم بزرگی است که نسبت به زن می شود.

وی تصریح کرد: این موضوع که بی حجابی آزادی برای زن است تنها از غرب سرایت کرده زیرا غربی ها می خواهند اوج عزت و حیا زن را نابود کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به روز کارگر و سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: کارگران ستون فقرات جامعه هستند یعنی جامعه بوسیله کارگران راست قامت است و شخصیت اقتصادی جامعه در سایه کار، کارگر است، منتهی باید حق کارگر تامین شود.

آیت الله علم الهدی گفت: این حق زمانی تامین می شود که اولا تامین معیشت وی مورد توجه قرار گیرد و در ثانی احقاق حق وی در تکریم کارگر است، که باید توسط جامعه صورت بپذیرد و این یعنی اینکه مردم در مصالح زندگیشان کالای خارجی استفاده نکنند زیرا با استفاده از کالای خارجی فعالیت و وجود کارگر نادیده گرفته می شود.

وی همچنین با اشاره به هفته معلم اظهار کرد: در کشورمان حوزه علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش را داریم، که در حوزه علمیه آنقدر فرهنگ احترام به آموزش وجود دارد که یک استاد حق خودش را با مسائل مالی مقایسه نمی کند.

امام جمعه مشهد افزود: در آموزش و پرورش در مقام تعیین حق معلم تمام مسئولیت ها به دولت و دستگاههای اجرایی نظام گذاشته شده است و این کار یک فرهنگ اشتباه است و درست نیست.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه خانواده ها فرزندانشانش را به معلم می سپارند و همه چیز را به دولت می سپارند و با توجه به اینکه آینده فرزندانشان به عهده معلم است، پدر و مادر در برابر معلم احساس مسئولیت نمی کنند و این فرهنگ درستی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: هر وقت در این مملکت بودجه ما دچار مشکل شد اولین ضربه اش به معلمان وارد شد، معلمان انسان های قانعی هستند و همین که حقوق معوقه شان را می دهند راضی می شوند و این با فرهنگ دینی ما مطابقت ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد