گوناگون

مواد مخدر منشأ ۸۰ درصد ناهنجاري‌هاي جامعه است

پارسینه: جانشين شوراي هماهنگي فرعي مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: 80 درصد ناهنجاري‌هاي فعلي جامعه نشأت گرفته از مواد مخدر است.

پايگاه اطلاع رساني پليس، سيد "احمد هاشمي" در جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان راور اظهار داشت: 80 درصد ناهنجاري‌هاي فعلي جامعه نشأت گرفته از مواد مخدر است و امروز کشور ما در وضعيتي قرار گرفته که بر ميزان مصرف مواد مخدر توسط افراد افزوده مي‌شود.

وي اشتغال زايي را يک اقدام موثر در عدم گرايش مجدد افراد به سمت اعتياد دانست و بر اولويت گذاشتن و فراهم ساختن و ايجاد فرصت‌هاي اشتغال در شهرستان تاکيد کرد.

"هاشمي" با اعلام آمادگي استان در حمايت از راه‌اندازي مراکز نگهداري و ترک اعتياد ويژه بانوان در تقويت پاسگاه ايست بازرسي چشمه شور راور قول مساعد داد.

"مهدي قويدل"، دادستان راور نيز مفهوم مبارزه در لغت را به معناي مقابله و پيشگيري دانست و اظهار داشت: از آن جا که بحث مواد مخدر تنها عنوان مبارزه در قانون براي آن در نظر گرفته شده، با وجود گسترش اين معضل در جامعه فعلي در بحث پيشگيري برنامه‌ريزي خاصي صورت نگرفته است.

وي گفت: بر اساس آيين‌نامه‌هاي اجرايي دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي بحث مبارزه، نگاه مواد محوري است که تنها ضربه وارده به خرده فروشان و تعطيلي محل‌هاي فروش مواد بوده و در راستاي شناسايي سرشاخه‌ها و برخورد قاطع با عاملان اصلي تهيه و توزيع مواد اقدام خاصي انجام نشده است که مستلزم برنامه‌ريزي در اين راستا است.

دادستان راور نقش مراکز آموزشي و عالي جامعه را در فرهنگ سازي و ارتقاي فرهنگ جامعه موثر دانست و خواستار تخصيص اعتباري مجزا در راستاي افزايش سطح فرهنگ به ويژه افراد آسيب پذير شهرستان شد.

"قويدل" با اشاره به وجود يک مرکز ترک اعتياد ويژه معتادان مرد در راور گسترش مراکز ترک اعتياد شهرستان را ضروري عنوان و گرايش خانم‌ها به مواد مخدر در شهرستان راور را يکي ديگر از معضلات قابل توجه دانست و بر سرمايه‌گذاري و حمايت استان در راستاي راه‌اندازي مراکز ترک اعتياد ويژه بانوان در راور تاکيد کرد.
وي با ابراز تاسف از روند رو به رشد ميزان مصرف مواد صنعتي در سطح کشور و به ويژه در شهرستان راور خواستار حمايت مسئولان استان کرمان در برنامه‌ريزي مدون و تهيه يک بانک اطلاعاتي در زمينه اقشار و خانواده‌هاي آسيب‌پذير شهرستان شد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد