گوناگون

واکنش مردم ترکیه به اظهارات اردوغان+ تصاویر

واکنش مردم ترکیه به اظهارات اردوغان+ تصاویر

پارسینه: هزاران نفر از مردم ترکیه در اعتراض به سخنان ترکیه که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، مقابل ساختمان این شبکه تجمع کردند.


نخست وزیر ترکیه در سومین روز از اعتراضهای گسترده، مخالفان و معترضان را سارق توصیف کرد.

به گزارش مشرق ، نخست وزیر ترکیه معترضان ضد دولتی کشورش را اقلیتی افراط گرا و غارتگر توصیف و تاکید کرد که قصدی برای صرف نظر از اجرای طرح‌های نوسازی دولت آنکارا ندارد.

هزاران نفر از مردم ترکیه در اعتراض به سخنان ترکیه که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، مقابل ساختمان این شبکه تجمع کردند.


اعتراضات در ترکیه

اردوغان در سخنرانی خود برای گروهی که نماینده مهاجران کشورهای بالکان بودند، اینطور گفت: اگر آنها کسی را که به مردم خدمت کرده است، دیکتاتور می نامند، من حرفی برای گفتن ندارم. تنها نگرانی من خدمت به کشورم بوده است.

نخست وزیر ترکیه در سخنرانی دیگری که امروز انجام داد، گفت: من حاکم مردم نیستم. دیکتاتوری در خون و شخصیت من نیست. من خدمتکار مردم هستم.

نخست وزیر ترکیه گفت: من قصد ندارم به دنبال مجوز مخالفان و یا تعداد انگشت شماری از غارتگران باشم.



اعتراضات در ترکیه


پلیس ترکیه روز گذشته مجددا از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

براساس این گزارش، این اعتراضات در حال تبدیل شدن به یک تظاهرات سراسری در ترکیه میشود.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پلیس برای پراکنده کردن هزاران نفر از معترضان در آنکارا پایتخت این کشور از گاز اشک آور استفاده کرده است.

میدان تقسیم استانبول مرکز تجمع معترضان طی چند روز گذشته بوده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که شمار بازداشت شدگان این اعتراضات به 1700 نفر رسیده است.

درگیریهای روز گذشته در حالی رخ داد که بعد از دو روز درگیری گسترده پلیس با معترضان آرامش نسبی برقرار شده بود.

این درگیری‌ها خشونت‌بارترین درگیری‌ها از سال 2002 تا کنون به شمار می‌آید که حزب «عدالت و توسعه» به رهبری «رجب طیب اردوغان» قدرت را در این کشور به دست گرفته است.

این درگیری‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد