گوناگون

تنهایی زنان سالمند ۴ برابر بیشتر از مردان سالمند

پارسینه: رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: زنان سالمند تقریبا ۴ برابر مردان سالمند تنها هستند، لذا مراقبت و برنامه‌ریزی جدی برای سالمندان تنها ضرورت است.

فرید براتی‌سده در آیین افتتاح کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم در دوران سالمندی در کرمان گفت: هفته تکریم سالمندان، نه بر علیه هرگونه تبعیض، از سوی سازمان بهزیستی در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود .

براتی‌سده استفاده از ظرفیت سالمندان در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیتهای مرتبط با سالمندان را از جمله نشانه‌های مشارکت سالمندان دانست و افزود: مشارکت سالمندان از علائم سالمندی فعال است .

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در ادامه گفت: 8.2 درصد جمعیت کشور در دوره سالمندی قرار دارد و بنابراین ضرورت برنامه ریزی مناسب برای آنان احساس می شود و در این بین زنان سالمند تقریبا چهار برابر مردان سالمند تنها هستند، لذا مراقبت و برنامه ریزی جدی برای سالمندان تنها ضرورت است .

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندی خاطر نشان کرد: تلاش در جهت تقویت و توسعه بنیادهای فرزانگان یکی از اهداف جدی سازمان بهزیستی در زمینه مشارکت سالمندان در حیطه‌های اجتماعی و استفاده از تجربه‌های گرانبهای آنان است که البته استان کرمان از لحاظ جلب مشارکت سالمندان در امور مربوط به خود یکی از استانهای فعال کشور است .

علیرضا اسدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان نیز در این کارگاه گفت: بر اساس طرح توانمندسازی و به منظور ارتقاء کیفیت زندگی زنان سالمند، دوره‌های آموزشی مستمر در موضوعات مختلف طراحی شده است که طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده 5000 زن سالمند از این آموزشها بهره‌مند می‌شوند .

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این مراسم رییس دبیرخانه شورای ملی سازمان بهزیستی کشور با حضور در مرکز سالمندان بهارستان سلامت و بنیاد فرزانگان از این مراکز بازدید و درجریان برنامه‌ها، مسائل و مشکلات مراکز و سالمندان قرار گرفت. همچنین همزمان دوره آموزشی سبک زندگی سالم در دوران سالمندی در شهرستانهای بافت، سیرجان، بردسیر و رفسنجان برای زنان سالمند برگزار شد .

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد