گوناگون

احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه درزنجان

پارسینه: مدیر کل بحران استان زنجان نسبت به وقوع حوادث غیر مترقبه در استان زنجان هشدار داد.


صفی الله کرامتی در گفتگو با مهر گفت: خوشبختانه طی چند روز گذشته بارش باران در استان زنجان بسیار خوب بوده است ولی با این وجود شاهد وقوع سیل در برخی ار مناطق استان بودیم و خسارتهایی را به دنبال آورده است.

مدیر کل بحران استان زنجان نسبت به وقوع حوادث غیر مترقبه در استان زنجان هشدار داد.

وی اظهار کرد:بارش ها در استان تا پایان هفته تداوم دارد و مردم از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند،خودروهای خود را در مسیر سیلاب قرار ندهند و محصولاتی که در معرض تگرگ هستند را کشاورزان با وسایل موردنیاز بپوشانند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان وجود دارد و مردم و مسافران از تردد در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق شیبدار خودداری کنند.

کرامتی تاکید کرد: مسافران اگر قصد تردد در استان را دارند حتما خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز کرده و تمهیدات ایمنی را در دستور کار قرار دهند.

مدیریت بحران استان زنجان نسبت به وقوع وزش باد در استان زنجان هشدار داد و گفت: با توجه به بارش باران در زنجان احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در معابر استان هم وجود دارد.

سیل هفته گذشته به ۱۸ روستای استان زنجان در شهرستانهای خدابنده و ابهر و خرمدره خسارت وارد کرد و سیل در شهرستان ماهنشان ، بخش مرکزی و انگوران به چهار روستای باغچه ، کردی ، ینگجه ، سینار خسارت وارد کرد همچنین در شهرستان خدابنده ، بخش مرکزی و بزینه رود ۱۵ روستا بر اثر سیل آسیب دیدند که شامل روستاهای روستاهای گل تپه ، گوگجه ییلاق ، زاغه لو ، سازین ، حسین آباد ، اردهین ، تورپاخلو ، منطش ، عموکندی ، قلعه جوق ، سراب ، پنبه زبان ، محمد خلج ، داشبلاغ ، اقیلاغ علیا بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به ۱۰ واحد مسکونی در شهرستانها ی ابهر خسارت وارد کرده است و ۲۰ تا ۵۰ درصد باغات شهرستان ابهر دچار خسارت شدند که کار شناسان در حال ارزیابی میزان خسارت هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد