گوناگون

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب: با پایان اربعین، اعزام زائران عمره در اولویت قرارگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب: با پایان اربعین، اعزام زائران عمره در اولویت قرارگیرد

درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ازمسئولان این حوزه خواست با توجه به پایان عملیات اربعین برنامه اعزام زائران عمره در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اعلام این مطلب ابراز امیداری کرد که با تدبیر رئیس سازمان حج و زیارت موانع موجود برطرف و سفرهای عمره در زمان خود برگزار شود.

وی افزود: ما موظفیم با برنامه ریزی امور را به گونه‌ای پیگیری کنیم تا به تدریج  زائران در صف انتظار اعزام شوند و مشکل هواپیمایی  با برنامه ریزی حل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه با هر روز تاخیر هزار نفر از تعداد عمره گزارانی که می توانند در دوره عمره به عربستان اعزام شوند ، کاهش خواهد یافت، از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ایران ایر خواست که در مورد هزینه بلیت و تعداد پروازها آنچه را به نفع زائراست اقدام نمایند.

 

 

در این نشست، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از سفر کار گروه مسکن به عربستان برای اجاره هتل ها در مدینه و مکه و تعاملات با شرکت های کشور میزبان برای آغاز سفرهای عمره گزارش داد و گفت: پیگیری برای فراهم کردن مقدمات سفرهای عمره ادامه دارد و همه تلاش می کنند که یک گام به جلو برداشته و با تعیین قیمت نهایی ، تاریخ اعزام ها اعلام شود.

 

 

درادامه این نشست ، آقای ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج درباره پیگیری ها درخصوص تولید سامانه جامع عتبات گزارش داد و آقای حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم به مشارکت بانک در تولید این سامانه با توجه به نیازهای سازمان اشاره کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم ضرورت استفاده از امکانات روز و نرم افزاری با قابلیت های فراتر از نیازهای امروز با درنظرگرفتن مسایل نظارتی را خاطرنشان ساخت.

این جلسه با گزارش آقای سعید کوزه گران مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات در خصوص تازه ترین آمار سفر زائران اربعین ادامه یافت.

 

 

وی تعداد زائران ثبت نام شده در سامانه سماح را سه میلیون و 57 هزارو 818 نفر و آمار افرادی را که ثبت نام خود با پرداخت حق بیمه قطعی کردند دو میلیون و 942 هزارو 305 نفر اعلام کرد.

 

مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات گفت: آمار جان باختگان موسم اربعین امسال  78 نفر اعلام شده که 13 نفرشان فاقد بیمه بودند.

 

وی اعلام کرد بیش از 51 درصد زائران بسته اول و بیش از 44 درصد بسته سوم و کمتر از 4 درصد هم بسته دوم شرکت بیمه را انتخاب کردند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد