گوناگون

اوباما و بایدن پس از ریاست جمهوری چه می‌کنند؟

اوباما و بایدن پس از ریاست جمهوری چه می‌کنند؟

پارسینه: در حالی که دونالد ترامپ به سرخط خبرهای هر روزه جهان تبدیل شده است، رییس جمهور پیشین آمریکا مشغول یادگیری موج سواری با کایت است.

باراک اوباما و جو بایدن پس از ریاست جمهوری چه می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار پارسینه ، باراک و میشل اوباما پس از پایان دوران ریاست جمهوری، اوقات فراغت خود را در جزایر بریتیش ویرجین می گذارنند و تصاویر منتشر نشده نشان دهنده آن است که رییس جمهور پیشین آمریکا در حال یادگیری موج سواری با کایت است.

نیویورک تایمز می افزاید، ریچارد برنسون، مدیر عامل شرکت «ویرجین گروپ» که میزبان اوباما است می گوید علی رغم تدابیر شدید امنیتی که در مناطق دور و بر آنها وجود دارد، باراک به دنبال آرامش است.

باراک اوباما و جو بایدن پس از ریاست جمهوری چه می‌کنند؟

در حالی که باراک اوباما مشغول لذت بردن از باد و موج است، جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق، فعالیت های علمی را برای خود برگزیده است.

دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرد که آقای بایدن «مرکز پن بایدن برای دیپلماسی و مشغولیت جهانی» را هدایت می کند که تلاشی تازه برای «تمرکز اصولی بر دیپلماسی، سیاست خارجی و امنیت ملی» است.

جو بایدن هم می گوید در این مرکز و به همراه دانشجویانش به دنبال آن است که سیاست هوشمند را پیش ببرد و بر مباحثه ملی درباره این که آمریکا چگونه می تواند به رهبری در قرن 21 ادامه دهد تاثیر بگذارد.

بایدن همچنین با دانشگاه دلاویر هم در ارتباط است. این دانشگاه که محل تحصیل معاون رییس جمهور سابق بوده است اعلام کرد که آقای بایدن رییس بنیانگذار موسسه بایدن خواهد بود که مرکزی برای پژوهش و سیاست گذاری با تمرکز بر سیاست گذاری عمومی در رابطه با مسائل مختلف، از اصلاح اقتصادی تا پایداری محیط زیستی، حقوق مدنی، عدالت قضایی، حقوق زنان و مسائل دیگر است.

آنها همچنین قصد دارند زمانشان را بین خانه ای در کنار دریاچه ای در گرینویل در حاشیه واشنگتن و خانه ای در واشنگتن بگذرانند. جیل بایدن، همسر جو بایدن هم قصد دارد تا به آموزش زبان انگلیسی در یک کالج اجتماعی در ویرجینیای شمالی ادامه دهد.

جالب توجه است که باراک اوباما و جو بایدن که تا 3 هفته پیش هدایت ایالت متحده را در بر عهده داشتند، اکنون به طور کامل از فعالیت های رسمی سیاسی کناره گرفته اند و هر یک به دنبال علایق شخصی خود است. موضوعی که شاید برای ما خیلی آشنا نباشد و کمتر سیاستمداری را بتوانیم نام ببریم که با پابان دوران فعالیت سیاسیش، در حوزه ای دیگر مشغول شود و فرصت را فعالیت دیگران فراهم کند.

آخرین اخبار، تحلیل‌های ویژه و صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان در صفحه بین‌الملل


ارسال نظر

  • علي

    ناآشنا براي ما و عراق و ترکيه و سوريه و روسيه و بقيه کشورهاي مثل ما

  • ناشناس

    کاکا سیاه حیا کن

  • ناشناس

    نا اشنا برای غیر امریکایی ها

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد