گوناگون

دست رد قطر به درخواست ترامپ

پارسینه: یک مسئول قطری درباره پاسخ امیر قطر به درخواست دونالد ترامپ درباره سفر به واشینگتن برای حل بحران پیش آمده بین دوحه و برخی از کشورهای عربی پاسخ داد و گفت:‌ تا زمانی که کشور در محاصره همسایگانش است، امیر از کشور خارج نخواهد شد.

این مقام مسئول که خواست نامش به دلیل حساسیت موضوع حفظ شود، در این باره تاکید کرد: امیر مادامی که کشور محاصره است، هیچ برنامه ای برای ترک قطر ندارد.

ترامپ روز چهارشنبه « روز گذشته » در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، اعلام کرد که وی آماده است تا برای حل بحران ایجاد شده بین قطر و برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس تلاش کند.
در پی تشدید بحران بین قطر با عربستان و امارات، این کشورها به همراه بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم عربستان، امارات، مصر و بحرین در قطع روابط با این کشور، آن را غیرقابل توجیه دانست و گفت که ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر بستند.
روابط عربستان و امارات با قطر به دلیل انتشار اخباری منتسب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور دچار تنش و اختلافات شدید شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد