گوناگون

گزینه تل آویو برای مهاجران آفریقایی: اخراج یا زندان!

پارسینه: رژیم صهیونیستی به هزاران مهاجر آفریقایی که به صورت غیر قانونی وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند سه ماه فرصت خروج می‌دهد و در غیر این‌صورت آنها با حبس نامحدود مواجه خواهند شد.

تصمیم مذکور که با مخالفت گروه‌های حقوق بشری روبروست، پس از چندین ماه گمانه‌زنی درباره آینده مهاجران و زندان هولوت در صحرای نقب صورت گرفت که دولت تل‌آویو می‌گوید قصد تعطیل کردن آن را دارد.

گاها بحث و جدل‌هایی درباره حضور حدود ۴۰ هزار مهاجر آفریقایی در سرزمین‌های اشغالی که عمدتا از اریتره و سودان هستند، به وجود می‌آید. طبق طرح جدید، آن دسته از مهاجرانی که درخواست نداشتند سری بعد که برای تمدید مدت اقامت خود به وزارت داخلی مراجعه کنند، مطلع می‌شوند که یا باید سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و یا با حبس نامحدود مواجه می‌شوند.

جزئیات این طرح همین هفته در سخنان وزیر داخلی و وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی فاش شد. به گفته آنها، مهاجران تنها دو گزینه پیش روی خود دارند: اخراج داوطلبانه و یا نشستن در زندان!

منتقدان تاکید دارند که اگر جایگزین خروج داوطلبانه، زندان باشد دیگر نمی‌توان ادعا کرد که این حرکت داوطلبانه است! دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پیشتر در مساله مهاجران ورود کرده بود اما مشخص نیست که آیا این بار هم دست به اقدام مشابه می‌زند یا خیر. در پنج سال گذشته اکثر مهاجران از مصر وارد سرزمین‌های اشغالی ‌شدند.

گروه‌هایی از جمله مرکز پناهجویان و مهاجران، عفو بین‌الملل اسرائیل و انجمن حقوق مدنی در اسرائیل در نامه‌ای خواستار لغو اخراج‌ها شدند. در نامه آنها آمده است: "هر آنکه قلبی در سینه‌اش می‌تپد باید با اخراج پناهجویان مخالفت کند." در این نامه همچنین به توافقی اشاره شده است که طبق آن روآندا به ازای دریافت ۵۰۰۰ دلار برای هر فرد آنها را می‌پذیرد. این گروه‌ها نوشتند: روآندا جای امنی نیست. تمامی شواهد حاکی از آن است که هر آنکه از اسرائیل به آنجا اخراج شده است، خود را بلاتکلیف، بدوم حق و حقوق، در معرض خطرات، آدم‌ربایی، شکنجه و قاچاق انسان یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد