گوناگون

مخالفت رییس شورای امنیت با بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی ایران/ عصبانیت شدید نماینده آمریکا

مخالفت رییس شورای امنیت با بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی ایران/ عصبانیت شدید نماینده آمریکا

پارسینه: رییس شورای امنیت گفت که هیچگونه اقدامی درباره درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اتخاذ نخواهد کرد.

به گزارش پارسینه، دیان دیجانی ، سفیر اندونزی و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه چهارم شهریور گفته است، با توجه به مخالفت ۱۳ عضو با اقدام آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه درباره ایران، این شورا در «جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری» را انجام دهد.
رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص گفت: ما در جایگاهی نیستیم که اقدامات بیشتری درباره اقدام آمریکا به منظور فعال کردن مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: پس از رایزنی با اعضای شورای امنیت، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند. از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.

گفتنی است که هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که در مهر ماه پایان می‌یابد را رد کرده بود، اما آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند تا مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند.

اما کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از اظهارات دیان دیجانی انتقاد کرد. کلی کرافت خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: بگذاریم این موضوع را خیلی روشن و شفاف اعلام کنم که دولت ترامپ از این در این موضوع به تنها بایستد ترسی ندارد.

سفیر آمریکا اضافه کرد: فقط من متاسفم هستم که دیگر اعضای این شورا راه خود را گم کرده‌اند و اکنون می بینند که در کنار تروریست ها ایستاده‌اند.

ارسال نظر

  • ناشناس

    شورای ضد امنیت ، برای دستیابی آتی به بازار ایران و فروش سلاح در منطقه و به ایران ، سؤ نیت خود را به ملت تحت ستم ایران ثابت کردند .

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد