گوناگون

فیگارو: ترک‌‌ها دیگر مخالفان اسد را دوست ندارند

سایت قانون نوشت:


"سیف‌الدین" صاحب قهوه‌خانه به اخبار تلویزیون نگاه می‌کند، خبر این است: حدود 3000 سوری در آن سوی مرز ترکیه منتظر ورود به خاک این کشور هستند. "رجب طیب اردوغان" می‌گوید: کسی که این بلا را بر سر مردم کشورش بیاورد دیگر نباید در قدرت باقی بماند. و صاحب قهوه خانه کلمات وی را کلمه به کلمه دنبال می‌کند و لبخند می‌زند.
سیف الدین به حزب عدالت و توسعه رای داده و می‎گوید که اردوغان مایه افتخار او و تمامی خاورمیانه است.
اما ترک‌هایی که با سیف‌الدین هم نظرند در اقلیت هستند.
به گزارش قانون به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، بر اساس نظرسنجی‌های اخیر حدود 60 درصد مردم ترکیه مخالف حمایت آنکارا از مخالفان سوریه هستند.
به نوشته فیگارو، مردم ترکیه کم‌کم نظرشان درباره مخالفان سوریه در حال تغییر است.
"برکت کار"، متخصص روابط ترکیه و سوریه در این باره می‎گوید: "مردم ترکیه در ابتدا احساس همدلی زیادی نسبت به مخالفان سوریه داشتند چرا که به آن‌ها به عنوان اکثریتی نگاه می‌کردند که برای دموکراسی مبارزه می‌کنند. اما اکنون و با انتشار اخباری مبنی بر حضور اعضای القاعده و اخوان‌المسلمین در میان این اپوزسیون و همچنین سرازیر شدن کمک‌های مالی عربستان سعودی و قطر، مردم بیشتر منتقد شده و با دید منفی به آن‌ها مخالفان اسد) نگاه می‌کنند."
روزنامه فرانسوی فیگارو در ادامه می‌نویسد: "نزدیک به 50 هزار سوری در کمپ‌های پناهندگان در نزدیکی مرز پناه داده شده‌اند و از روز اول تحولات سوریه، رسانه‌های ترکیه شروع به مخابره اخبار و تصاویری کردند که نشان می‌داد «کشور ترکیه در حال کمک و همیاری به برادران سوری است»؛ لحنی که دیگر عوض شده است.

ارسال نظر

  • مرضیه

    لعنت به رجب اردوغان اول با ادعای اینکه با اسراءیل متنفر است آمد سر کار الان که بدون اجازه اسرائیل جرات خوردن آب هم ندارد

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد