گوناگون

کدام خوراکی‌ برای زنگ تفریح دانش آموزان مناسب است؟

کدام خوراکی‌ برای زنگ تفریح دانش آموزان مناسب است؟

تغذیه سالم و متعادل، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رشد جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است. از این رو بهتر است به تغذیه دانش آموزان بسیار اهمیت بدهید.

به گزارش ایسکانیوز،همه والدین باید نسبت به تغذیه فرزندانشان حساسیت ویژه ای داشته باشند؛ زیرا رژیم غذایی مناسب در دوران رشد، سلامتی آنان در آینده را تضمین خواهد کرد. اگر به دنبال خوراکی های خوشمزه برای مدرسه هستید و ایده برای تغذیه مدرسه جزو چالش‌های این روزهای شماست، در این بخش از نمناک به معرفی خوراکی‌های شیرین و خوشمزه ای می پردازیم که کودکان و نوجوانان آنها را دوست دارند.

انواع میوه

انواع میوه یکی از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان است. سیب، زردآلو، موز، گیلاس، آلبالو، گریب فورت، انگور، طالبی، کیوی، نارنگی، پرتقال، هلو، آلو، توت فرنگی، هندوانهو... مثال های خوبی از میوه ها هستند.

میوه خشک

میوه‌های خشک منبع غلیظی از مواد مغذی را در بسته‌بندی فشرده و مناسب ارائه می‌دهند.میوه های خشک و برگه ها مثل کشمش، برگه هلو و زردآلو و سایر میوه های خشک شده به خصوص اگر بدون شکر باشند، جایگزین های مناسبی برای میوه هستند که دانش آموزان می توانند به راحتی آنها را در زمان های تفریح در مدارس میل کنند.

آجیل و مغزیجات

آجیل یک خوردنی خوشمزه و پرطرفدار برای همه‌ی گروه‌های سنی است.آجیل ها برای رشد و سلامت مفید هستند پس برای تغذیه مدرسه فرزندتان از آجیل هایی چون پسته، بادام، گردو، بادام زمینی، بادام هندی، فندق، نخودچی، آجیل سویا و...غافل نشوید.

ساندویچ های خانگی

ساندویچ خانگی برای میان وعده مدرسه انتخابی بی نظیر خواهد بود. شما می‌توانید در تهیه ساندویچ‌ها از مواد سالم و مغذی از جمله انواع گوشت، مغزیجات، میوه‌ها و حتی سبزیجات استفاده کنید. ساندویچ تخم مرغ، ساندویچ ژامبون خانگی، ساندویچ کتلت یا کوکو، ساندویچ کباب تابه ای، ساندویچ الویه، ساندویچ مرغ و...از پرطرفدارترین ساندویچ ها برای دانش آموزان هستند. بهتر است از چاشنی های کم چرب به جای انواع سس های گوجه فرنگی یا سس مایونز که عمدتا حاوی چربی زیادی هستند، استفاده شود.

بهترین نوشیدنی برای مدرسه

آب، آبمیوه های طبیعی، شربت های خانگی، شیر از بهترین نوشیدنی ها برای بچه های مدرسه ای هستند. شیرهای طعم دار مثل شیر کاکائو، شیر قهوه، شیر توت فرنگی، و شیر موز نیز به دلیل شکر اضافه ای که دارند سبب پوسیدگی دندان و اضافه وزن می شوندو مصرف آنها توصیه نمی شود.

کودکان خود را از همان ابتدا به مصرف مواد غذایی سالم عادت دهید و برای کلاس اولی ها به جای خوراکی های غیر مفید لقمه های سالم چون نان و پنیر و گردو، نان و پنیر و خیار، نان و پنیر و گوجه فرنگی، نان و کره و عسل، نان و تخم مرغ را در کیف فرزندتان قرار دهید. بهتر است برای لقمه های سالم مدرسه از نان سبوس دار استفاده کنید.

سبزیجات

درون ساندویچ های خانگی حتما سبزیجاتی چون هویچ کوچک یا خلالی شده، خیار، نخود فرنگی،سیب زمینی آب پز و گوجه فرنگی و... را بگنجانید. بچه ها در صورت تمایل می توانند از سبزیجات به تنهایی استفاده کنند.

غذاهای پخته

اگر فرزند شما ساعت طولانی در مدرسه حضور دارد و ناهار خود را در مدرسه میل می کند می توانید برای او غذاهای گرم و سالم چون انواع آش، ماکارونی، لازانیا، انواع ساندویچ و... را بگذارید.

نکته مهم:

تعداد دفعات استفاده از میان وعده های غیر خانگی برای دانش آموزان مانند انواع کیک و بیسکوییت، کلوچه (ترجیحا از انواع غنی شده، آبمیوه صنعتی، شکلات و آبنبات، پفک، چیپس، انواع یخمک، لواشک و... در هفته کاهش دهید و تا حد امکان از لقمه های سالم و تازه خانگی استفاده کنید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد