گوناگون

ارسال پيامک حين رانندگي و افزايش ۲۳ برابري احتمال تصادف

پارسینه: هر يک از جوانان آمريکايي روزانه صدها پيامک روي تلفن‌ همراه خود دريافت مي‌کنند، اما يکي از پيامک‌هايي که اين افراد نبايد پاسخ دهند مربوط به زماني مي‌شود که در حال رانندگي هستند.

به نقل از سلولار - نيوز، نزديک به 43 درصد از دانش‌آموزان دبيرستاني در آمريکا که در سن رانندگي به‌سر مي‌بردند و در سال 2011 ميلادي در يک بررسي حضور داشتند، دست‌کم طي 30 روز يک بار هنگام رانندگي پيامک فرستادند.

انجمن علمي کودکان(PAS) اين بررسي را انجام داد و نتايج حاصل از آن را در جلسه سالانه‌اي که در واشنگتن آمريکا برگزار مي‌شود، مطرح کرد.

"الکساندرا بايلين"(Alexandra Bailin) يکي از محققان مرکز پزشکي Cohen Children در اين خصوص گفت: «ارسال پيامک حين رانندگي به روشي معمول براي عموم کاربران تبديل شده است».
تصادفات وسايل نقليه موتوري به عنوان اصلي‌ترين عامل مرگ و مير بين جوانان محسوب مي‌شود و استفاده از تلفن‌ همراه حين رانندگي بيشترين تاثير را در افزايش خطرات تصادفات رانندگي روي اين گروه از افراد برجا مي‌گذارد.

در بررسي جديد مشخص شده است که ارسال پيامک حين رانندگي احتمال تصادف را تا 23 برابر افزايش مي‌دهد و همين امر باعث شده است تا کارشناسان به اين نتيجه برسند که استفاده از تلفن‌همراه حين رانندگي خطرناک‌تر از رانندگي در حالت مستي است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد