گوناگون

رشد چشمگیر خودرو‌های الکتریک در چین

رشد چشمگیر خودرو‌های الکتریک در چین

پارسینه: شنزن چین به زودی به یکی از مراکز مهم حمل و نقل عمومی با وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل می‌شود. این شهر با جمعیت ۱۲ میلیون نفری خود انتظار دارد به زودی ۹۹ درصد حمل و نقل خو درا با خودرو‌های الکتریکی عمومی سازماندهی کند.

شنزن یکی از مقاصد مهم گردشگری، تجارت و فعالیت‌های صنعتی در چین است. این شهر پر تردد همیشه مقادیر زیادی آلودگی هوا را تجربه می‌کند. بر این اساس از مدتی پیش مقامات شنزن برنامه ریزی کرده اند تا طرح شهر سبز خود را بر پایه وسایل نقلیه الکتریکی توسعه دهند.

درواقع این روز‌ها می‌توان شنزن را نوعی سیلیکون، ولی چینی‌ها دانست. از پایان سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ تقریبا تمام اتوبوس‌های این شهر الکتریکی شد و مقامات شنزن اکنون به دنبال الکتریکی کردن تاکسی‌های شهر هستند.

با این حال حدود ۱۳۵۰ وسیله نقلیه از ناوگان حمل و نقل شهری شنزن هنوز در انتظار ورود به سیستم الکتریکی هستند چرا که مقامات باید ابتدا کمبود ایستگاه‌های شارژ را در سطح شهر حل کنند. درواقع این موضوع ناشی از این اصل است که زیرساخت‌های شهری همزمان با رشد وسایل نقلیه الکتریکی رشد نمی‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده است، ۸۰ درصد از راننده‌های خودرو در شنژن از تامین و تخصیص ایستگاه‌های شارژ خودرو در شهر ناراضی بودند.

مقام ترافیک شنژن ادعا می‌کنند که اتوبوس‌های الکتریکی ۷۰ درصد انرژی بیشتر نسبت به سوخت‌های فسیلی تولید می‌کنند و در کل با استفاده از ناوگان الکتریکی در سطح شهر، میزان انتشار کربن تا ۸۵۶ هزار تن در سال کاهش می‌یابد..

جالب است بدانید بسیاری از فعالان خودرو الکتریکی در چین، با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند چرا که ینی‌ها خودرو‌های الکتریکی سبک وزن تری تولید می‌کنند. خودروسازان شنژن هم اکنون در سراسر جهان از جمله بریتانیا، شیلی و مصر فعالند و در آسیا، خودرو‌های الکتریکی را به همسایه‌های مهمی مثل ماکائو، سنگاپور و ژاپن می‌فروشند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد