گوناگون

توصيه‌هاي ضدآفتابي

پارسینه: چند نکته مهم درباره ضدآفتاب اختصاص داديم:

1. در انتخاب ضدآفتاب خوب بايد كاملا دقت كنيد و چه بهتر اينكه اين انتخاب را به متخصص پوست بسپاريد. پزشك مي‌تواند با در نظر گرفتن نوع پوستتان كرم ضدآفتابي را معرفي كند كه برايتان مناسب باشد. رعايت اين نكته به‌خصوص در زماني كه دچار آكنه حاد هستيد و درمان‌هاي مخصوص مي‌گيريد، كمك‌كننده است.

2. به توصيه پزشك مبني بر خارج نشدن از خانه در ساعت‌هاي اوج تابش آفتاب از 10 صبح تا 4 بعدازظهر عمل كنيد، به‌خصوص اگر داروي حساس به نورآفتاب يا پيلينگ شيميايي انجام داده‌ايد، چون نور خورشيد مي‌تواند پوستتان را دچار آسيب و لك كند.

3. حتي با وجود مصرف كرم ضدآفتاب‌، گمان نكنيد پوستتان را به سلاحي ايمن مجهز كرده‌ايد و مي‌توانيد با خيال راحت زير اشعه‌هاي مضر آفتاب قرار گيريد.

4. درست است كه در تبليغ ضدآفتاب‌ها گاهي اغراق مي‌شود و كارخانه‌هاي توليدكننده ادعاهاي نادرستي دارند اما هميشه اين نكته را به خاطر بسپاريد استفاده از يك ضدآفتاب با پوشش كم‌، بهتر از مصرف نكردن آن است. بيشتر ضدآفتاب‌هاي بچه‌ها از نوع اسپري‌اي است. اول كرم را روي دستتان پمپ كنيد و بعد با دقت آن را روي پوست بماليد.

5.فراموش نكنيد با آموزش حفاظت در برابر اشعه مضر خورشيد به كودكان و عادت دادن آنها به استفاده از كرم ضدآفتاب، كلاه لبه‌دار و پوشش مناسب، قدم بزرگي در حفظ سلامت آنها برمي‌داريد زيرا بيشتر سرطان‌هاي بدخيم پوست كه در بزرگسالي و پيري ظاهر مي‌شوند، به دليل حفاظت‌نکردن از پوست و تماس مكرر پوست با آفتاب در كودكي است.

6. حتما نيم‌ساعت قبل از خروج از منزل براي خود و كودكتان ضدآفتاب‌هاي مخصوص بزنيد، به ناحيه گردن، پشت‌گوش و بازوهاي کودک هم كرم بزنيد البته اگر آستين كوتاه پوشيده‌‌ و قرار است در محيط باز مشغول بازي شود.

7. به تبليغ ضدآفتاب‌هاي با SPF بالاي 50 توجه نكنيد. نبايد با پرداخت هزينه‌هاي اضافي براي آنها حس كنيد قابل‌اعتمادترند. همه ضدآفتاب‌ها را بايد بعد از 4-3 ساعت تجديد كرد.

8.هرگز مواد آرايشي حتي اگر روي آنها نوشته شده باشد داراي درجه حفاظت از آفتاب هستند، نمي‌توانند جاي كرم ضدآفتاب را بگيرند.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد