گوناگون

توصیه اقتصادی رییس اتاق بازرگانی به دولت یازدهم

توصیه اقتصادی رییس اتاق بازرگانی به دولت یازدهم

پارسینه: دولت آتی باید امکان برنامه ریزی فعالان اقتصادی...

پارسینه-گروه اقتصادی :رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهارداشت: دولت آتی باید امکان برنامه ریزی فعالان اقتصادی را مهیا کند. مشکل اساسی ما در سالهای مختلف و دولت های مختلف این بوده است که فرایند تصمیم گیری های اقتصادی آن هماهنگی لازم برای سیاست های مختلف اقتصادی را فراهم نمی کرده و فعالین اقتصادی با تصمیمات بعضا متناقض مواجه می شدند.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفت و گو با خبرنگار پارسینه در پاسخ به اینکه دولت آتی باید چه اقدامی برای تنظیم واردات و صادرات انجام دهد، گفت: طبعا توقعی که از دولت آینده می رود این است که یک نگاه روشن و جامع نگر در حوزه اقتصاد داشته باشد که به مردم ارائه کند و مردم در رایی که می دهند آن نگاه اقتصادی را مورد تایید قرار دهند.

وی ادامه داد: مورد دیگر این است که در چیدمان مدیریتی اجرای آن برنامه باید هماهنگی لازم بین تصمیمات مختلف اقتصادی را فراهم کنند و چیدمان مدیریتی طراحی و پیاده شود. مشکل اساسی ما در سالهای مختلف و دولت های مختلف این بوده است که فرایند تصمیم گیری های اقتصادی آن هماهنگی لازم برای سیاست های مختلف اقتصادی را فراهم نمی کرده و فعالین اقتصادی با تصمیمات بعضا متناقض مواجه می شدند و امکان برنامه ریزی از او صلب می شد یا کاهش پیدا می کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اگر ما جدی و صادق هستیم در این سخن که می خواهیم بخش خصوصی و تعاونی اقتصاد را مدیریت کنیم باید علائم سیاستی که به فعال اقتصادی می دهیم هماهنگ باشد و به او امکان برنامه ریزی و مدیریت بنگاه خودش را بدهیم.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد