گوناگون

کاندیدا‌ها در چارچوب مقدورات کشور وعده بدهند

پارسینه: یک عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد که اگر کاندیدا‌ها در چارچوب مقدورات کشور صحبت کنند مشکلات قابل درک و قابل قبول خواهد بود.

محمدحسین فرهنگی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد الزامات کاندیدا‌ها در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: متاسفانه بعد از صحبت‌های ایشان از سوی بعضی از کاندیدا‌ها سیاه‌نمایی و دادن قول‌های غیرقابل اجرا و خارج از حیطه اختیارات رییس جمهور و قوه مجریه دیده شده است.

وی افزود: زیرسوال بردن همه امور در کشور نیز از سوی کاندیدا‌ها دیده شده این در حالی است که رییس جمهور نمی‌تواند برخی از امور که در حیطه اختیاراتش نیست را انجام دهد. به همین دلیل دیده می‌شود که متاسفانه برای جلب رای هر امر و سخنی مجاز شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد دادن وعده‌های عملی اظهار کرد: منابع کشور تعریف شده است؛ از این رو اجرای بسیاری از وعده‌ها مستلزم تامین مالی است؛ بنابراین سوال این است که کاندیدا‌ها برای عملیاتی کردن قول‌هایشان می‌خواهند از چه بخش‌هایی صرف‌نظر کرده تا برنامه‌هایشان را اجرایی کنند. اگر این موارد به وضوح گفته شود شاید روش آنها حتی منطقی و قابل قبول باشد.

وی افزود: اگر کاندیدا‌یی در یک جمله بگوید فلان کار را انجام می‌دهد کارشناسان به خوبی می‌دانند انجام چنین برنامه‌ای مسلتزم 5000 میلیارد ریال است. سوال این است که آیا کاندیدا‌ها برای اجرای برنامه‌های خود می‌خواهند از هزینه‌های اجتناب ناپذیر همچون پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت کم کنند و یا اینکه پروژه‌های عمرانی را تعطیل کنند؟ اساسا از چه طریقی می‌خواهند وعده‌هایشان را عملی کنند؟

فرهنگی یادآور شد: مثلا یکی از کاندیدا‌ها مطرح کرده بیمه همه بانوان در سطح کشور را اجرایی خواهد کرد که برای اجرای این وعده باید به صورت واضح بگوید که می‌خواهد کدام طرح موجود را تعطیل کند.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: هیچکدام از کاندیدا‌ها درمورد بدهی‌های دولت صحبت نکردند آنها برای تامین این بدهی‌ها چه برنامه‌ای دارند؟ به طور مثال در طول سال‌های مختلف اوراق مشارکت با مجوزهای قانونی منتشر شده است که بدهی 105 هزار میلیارد تومان برای رییس جمهور بعدی بجای گذاشته است؛ این بدهی به اندازه بیش از سه برابر بودجه‌های عمرانی مصوب و بیش از هشت برابر بودجه‌های عمرانی تحقق یافته در سال‌های گذشته است.

وی با طرح این پرسش که کاندیدا‌ها برای جلوگیری از رکود تورمی چه برنامه‌ای دارند، گفت:‌ اگر کاندیدا‌ها قدرت کاهش حجم دولت را دارند کاندیدا‌ها به جای دادن وعده برنامه‌های چند هزار میلیارد تومانی بهتر است قول‌های عملیاتی و مبتنی بر منابع موجود را بدهند.

فرهنگی ادامه داد: این موارد دلیلی است که مقام معظم رهبری با نگاهی کارشناسانه و برپایه این موارد فرمودند که کاندیدا‌ها مراقب وعده‌هایشان باشند؛ طوری نباشند سال بعد وقتی فیلم صحبت‌هایشان را جلویشان منتشر کردیم سرشان را به زیر بیندازند و حرفی برای گفتن نداشته باشند یا اینکه تقصیر را به عهده مجلس یا دیگران بیندازند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

  • ناشناس

    فقط قالیباف و جلیلی قول های الکی میدهند

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد