گوناگون

تاکید دبیر شورای نگهبان بر اجرای دقیق قانون توسط ناظران انتخابات

پارسینه: دبیر شورای نگهبان گفت:‌ رای دادن یک انگشت زدن بیشتر نیست، اما این انگشت به چشم آمریکا و اسرائیل می‌رود.

آیت‌الله احمد جنتی پس از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انداختن رای خود به صندوق رای‌گیری در جمع خبرنگاران گفت: توصیه من به مردم عزیزمان این است که قدر این نعمت آزادی که خدا به آنها داده است را بدانند و بدانند که به برکت انقلاب اسلامی و روح امام بزرگوار و وجود رهبری عزیزمان امام خامنه‌ای، خدا منتی برسرشان گذاشته که می‌توانند آزادنه به هر کسی که می‌خواهند رای دهند و می‌توانند در همه مراسم رای‌گیری در شورای شهر، ریاست جمهوری و مجلس شرکت کنند و رای خود را بدهند.

جنتی اظهار کرد: مردم باید وظیفه خود بدانند که رای را در اولین فرصت درصندوق بریزند و بدانند که رای‌شان دشمن را کاملا می‌شکند.

وی گفت: رای دادن یک انگشت زدن بیشتر نیست، ولی این انگشت در چشم آمریکا و اسرائیل فرو می‌رود. واقعا اینطور است و ما ادعا نمی‌کنیم زیرا آنها نشسته‌اند که ببینند یک روزی مردم در پای صندوق‌ها کمتر حاضر می‌شوند و جشن بگیرند و بگویند که جمهوری اسلامی دارد سقوط می‌کند و مشروعیت ندارد.

دبیر شورای نگهبان گفت: سفارش من به نامزد‌های محترم هم این است که هرکدام که رای می‌آورند قدر این مردمی را که به آنها رای می‌دهند را بدانند و بدانند که این‌ها از طرف مردم مامور برای خدمتند. لذا خدمت صادقانه کنند، جریان سیاسی بازی نکنند و آنچه غیرصلاح مردم است را درنظر بگیرند.

جنتی ادامه داد: کسی که رای می‌آورد باید شب و روز نشناسد مخصوصا در این شرایط که کار سنگین است و مردم مشکلات اقتصادی، سیاسی و ... دارند. همچنین این فرد باید هرکسی که باصداقت کار می‌کند را به کار گیرند و به مردم خدمت کنند واجراشان را از خدا بخواهند.

وی اظهار کرد: ناظران نیز باید نظارت دقیق داشته باشند تا قانون به طور دقیق اجرا شود که آرای مردم سالم به صندوق رفته و سالم از صندوق بیرون آید و تا زمان شمارش آرا همراه صندوق‌ها باشند.

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم به نظارت شورای نگهبان اعتماد دارند و این اعتماد از سوی مردم باید بیشتر شود و ناظرین با کمال رشادت اعلام کنند انتخابات سالم برگزار شده و سلامت رای مردم و انتخابات را تضمین کنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد