گوناگون

تمدن:قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز جاجرود شدت می‌یابد

پارسینه: استاندار تهران با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود، تصریح کرد: به زودی طرح قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه جاجرود با قوت و شدت اجرا می‌شود؛ بر این اساس ساخت و سازهای هر جایی که دارای حکم قانونی است را تخریب می‌کنیم.

مرتضی تمدن درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران، اظهار کرد: برنامه استانداری در امر مهار ساخت و سازهای غیرمجاز همان روال برنامه‌های گذشته است و با قدرت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: استانداری به عنوان یکی از دستگاه‌های مسوول در این زمینه بعد از انتخابات و حتی در زمان انتخابات نیز علی‌رغم اعلام منع برخورد با تخلفات، اجازه هیچ گونه ساخت و سازی را به افراد نداد، چرا که از نظر ما برای برخورد چه قبل و چه بعد از زمان برگزاری انتخابات هیچ تفاوتی وجود ندارد و به عنوان یک دستگاه مسوول وظیفه خود را عمل کردیم.

استاندار تهران با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز، غیرقانونی بوده و با آن برخورد می‌شود، تصریح کرد: به زودی طرح قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز منطقه جاجرود را با قوت و شدت اجرا خواهیم کرد و بر این اساس هر مکانی که دارای حکم قانونی تخریب بوده، ساخت و سازها را تخریب می‌کنیم و اگر دستگاه قضایی حکم تخریب بدهد، علی‌رغم قیمت‌های بالای ساختمان‌ها و بناهای ویلایی و غیرویلایی، حتما این گونه ساختمان‌ها را تخریب خواهیم کرد.

تمدن با بیان اینکه بر این اساس در حوزه جاجرود از شمشک و دیزین تا منطقه پشت سد ماملو، به طور کامل در دستور کار تخریب قرار دارد، تاکید کرد: چنانچه ساخت و سازی در این پهنه از منطقه صورت گرفته باشد در راستای سلامت آب شرب و برای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و همچنین حیف و میل بیت‌المال و همچنین طبق قانون با آنها برخورد و این قلمع و قمع و تخریب انجام خواهد شد.

توصیه استاندار به شهرداری برای عمل به وظایف خود
وی درباره ساخت و سازهای بالای ارتفاع 1800 متر در داخل تهران نیز بیان کرد: مسوولیت برخورد با تخلفات ساخت و ساز در ارتفاع بالای 1800 متر با شهرداری است و توصیه می‌کنم شهرداری به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

ارسال گزارش‌هایی از ساخت و ساز در ارتفاعات بالای 1800 متر به استانداری تهران
تمدن با بیان اینکه اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر ساخت و ساز بالای 1800 متر در تهران به استانداری واصل شده است، اظهار کرد: گزارش این موضوع را دریافت کرده‌ایم و به دستگاه‌های مسوول فرستاده‌ایم، اما در این باره شهرداری باید به وظایف قانونی خود برای مقابله با این گونه تخلفات عمل کند، چرا که وظیفه ذاتی شهرداری است و نیازی به ابلاغ و اعلام هیچ دستگاه و سازمانی ندارد.

استاندار تهران با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در ارتفاع بالای 1800 متر در تهران یک منع قانونی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی از مناطق شهر تهران این اتفاق رخ داده است.

بررسی پرونده سرخه حصار در شورای عالی شهرسازی

وی درباره پرونده سرخه حصار نیز گفت: در این باره پیشنهادهایی را به شورای عالی شهرسازی ارائه کردیم و در حضور معاون اول تدابیری در این باره اتخاذ شده، لذا امیدواریم این جلسه منجر به نتیجه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد