گوناگون

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای تشویق و حمایت از تیم ملی والیبال

پارسینه: نقشه راه تحول در نظام بانكی از طریق بازآرایی بانك مركزی مطابق با الگوهای موفق جهانی و در چارچوب ساختار حقوقی و ملاحظات بومی كشور محقق گردیده و زمینه را برای ایجاد تحول اساسی در شیوه بانكداری و نظارت بر بازار پول و بانكداری مركزی كشور رقم خواهد زد.

هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر یکشنبه تشكیل جلسه داد.


در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر اعضای دولت پیرامون مسائل و مباحث روز كشور، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی به تصویب رسید.

در ابتدا بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی درخصوص «نقشه راه ۱۴۰۰ بانك مركزی» به هیات وزیران ارائه داد.

در این گزارش،دلایل تدوین نقشه راه ۱۰ ساله آینده شبكه بانكی؛ مهار تورم و نقدینگی، نظارت موثر بر نظام پولی و مبارزه با فساد، تحول در مفاهیم بانكداری و فناوری نوین بیان شد.

نقشه راه تحول در نظام بانكی از طریق بازآرایی بانك مركزی مطابق با الگوهای موفق جهانی و در چارچوب ساختار حقوقی و ملاحظات بومی كشور محقق گردیده و زمینه را برای ایجاد تحول اساسی در شیوه بانكداری و نظارت بر بازار پول و بانكداری مركزی كشور رقم خواهد زد.

هیات وزیران پس از استماع گزارش، ضمن استقبال از برنامه ریزی انجام شده توسط بانك مركزی بر اجرای كامل برنامه ها تا نیل به اهداف مورد نظر تاكید كردند.

با تصویب دولت ، مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده از سیل و طوفان و تامین سود و كارمزد تسهیلات پرداخت شده به گلخانه داران خسارت دیده ناشی از خشكسالی، طوفان و ریزگردها در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

با تصویب دولت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به منظور حمایت و تشویق ورزشكاران، مربیان و كادر فنی تیم ملی والیبال در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

هیات وزیران همچنین به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اجازه داد مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی در افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مشاركت نماید.

اصلاح آیین نامه اجرایی بخشی از قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی از دیگر مصوبات هیات وزیران بود.

بر اساس آیین نامه مذكور، واحدهای صنعتی موضوع این آیین نامه اعم از موجود و جدیدالاحداث ملزم به رعایت معیارها و مشخصات فنی و استاندارد انرژی بوده و تمامی واحدهای فعال در همه حوزه های صنعت(نفت، نیرو، معدن، كشاورزی و سایر صنایع) مشمول احكام این آیین نامه می باشند.

همچنین وزارتخانه های نفت و نیرو موظفند بر اساس گزارش سالیانه سازمان ملی استاندارد ، بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی را برای واحد های صنعتی متخلف از رعایت معیارها، مشخصات فنی و استاندارد اجباری افزایش داده و به عنوان جریمه اخذ نمایند.

نحوه محاسبه میزان جریمه ( افزایش بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی) به نسبت مازاد مصرف از تعرفه مصوب كه در چهار گروه مصرف كنندگان تا ۱۵%، از ۱۵% تا ۳۰% از ۳۰% تا ۴۵% و بیش از ۴۵% بالاتر از معیار مصوب تقسیم بندی می شوند از ۱۰% تا۱۰۰% تعرفه مصوب همان واحد متغیر است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد