گوناگون

فرانسه: ایران از اقداماتی که به «وخیم‌تر شدن» وضعیت برجام منجر شود، بپرهیزد

فرانسه: ایران از اقداماتی که به «وخیم‌تر شدن» وضعیت برجام منجر شود، بپرهیزد

پارسینه: وزارت امور خارجه فرانسه از ایران خواست از برداشتن گام‌هایی که به ادعای این وزارتخانه می‌تواند به وخیم‌تر شدن وضعیت برجام منجر شود خودداری کند.

به گزارش پارسینه ، وزارت امور خارجه فرانسه از ایران خواست از برداشتن گام‌هایی که می‌تواند به «وخیم‌تر شدن» وضعیت توافق هسته‌ای منجر شود خودداری کند.

فرانسه در کنار انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

به نوشته رویترز، «آگنس ون در مول»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: «به منظور حفظ فضای سیاسی و یافتن راه حل مبتنی بر مذاکره از ایران می‌خواهیم از برداشتن گام‌های جدیدی که می‌تواند وضعیت [توافق] هسته‌ای را وخیم‌تر کند خودداری کند. وضعیت این توافق همین حالا به دلیل موارد متعدد نقض آن، از جمله جدیدترین موردی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده به شدت نگران‌کننده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید مدعی شده ایران اقدام به مستقر کردن تجهیزات جدید در تاسیسات هسته‌ای اصفهان کرده و تولید اورانیوم فلزی را از روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز کرده است. ماده‌ای که تولید شده فلز اورانیوم طبیعی بوده که ایران گفته از آن برای اهداف تحقیقاتی استفاده می‌کند.




منبع: پارسینه

ارسال نظر

  • ناشناس

    فرانسه خیلی غلط کرده این اروپایی ها دو سال ایران را با لفاظی در ارائه راه کار مالی برای جبران تحریم های بانکی امریکا سرکار گذاشته اند و حالا هم به جای رایزنی و فشار به بایدن برای بازگشت بی قید و شرط به برجام و لغو تحریم های اقتصادی باز همچنان به ایران هشدار می دهند که از اقدامی که برجام را به خطر بیندازد خودداری کند در حالی که برجام بدون لغو تحریم به درد سطل زباله میخورد.

  • مجتبی

    اگر خیلی علاقه دارید برجام مزخرف رو که تاکنون دولتمردای بزدل غرب زده ما حفظ کردند بیشتر آسیب نبیند بهتره شما تحریم ها رو رفع کنید پدرسوخته ها توقع دارند همه کارها برای حفظ برجام از طرف ایران انجام بشه که اگر رهبر مانع نمیدن این دولتمردای خائن غرب لیس برجام را یکطرفه مثلا حفظ میکردن.

  • سبحان شاهمرادی اصولگرا

    رژیم فرانسه
    که حامی صدام لعین بود و خون ایدزی به ایران داد
    و
    پناه دهنده ی اشرار گروهک رجوی هست
    و
    صدها بمب هسته ای و هزاران بمب شیمیایی هم دارد
    روی چه حسابی
    علیه قدرت صلح آمیز هسته ای ایران اسلامی حرف میزند و
    دخالت بیجا میکند؟!

  • اراز اراز

    فرانسه . یعنی همان بازی قبلی را بهم نزنیم تا منتظر باشیم ببینیم چهار سال بعد کی رئیس جمهور امریکا می شود :)
    ایران. نه اقا بازی یک نواخت شده و خسته کننده . دیگر در کشور ما تماشگر به این بازی نداریم . لطفا یک سنایوریه جدید بنویسید و جای بعضی از بازیگران را هم عوض کنید تا بتوانیم دوباره تماشاگرانم را جذب کنیم.
    روسیه . ایران هر چه اشغال ما داریم را می خرد تا ما فقط جلو دوربین بگوییم حق با ایران است.
    البته بیشتر از این هم کاری از ما بر نمی اید ما که اتش نشان بین اللمللی نیستیم.
    امریکا . تمام غرب - روسیه- چین حتی این ترکیه از پرونده برجام نون می خورند ان وقت همه امریکا را جلو انداخته اند .
    سازمان ملل . این همه پول و ثروت در تجارت برجام جابجا می شود اما هیچی به ما نمی رسد اما کره جنوبی قول داده ما هم یک سهام گوچک در تجارت برجام داشته باشیم.
    وال استریت. پر سود ترین تجارت دنیا در چهار سال گذشته متعلق به کمپانی ایرانی بنام برجام بود که سهام داران سود کلانی از ان بردند بهمین خاطر عربستان به فرانسه رشوه داده تا انها هم در سال جدید صاحب یک سهام در برجام باشند.

  • ناشناس

    چرا سازمان اطلاعات سپاه کار خاوری و سایر مفسدان اقتصادی رو که با سواستفاده از روابط دیپلماتیک ایران و کانادا به این کشور فرار می کنند را تمام نمی کند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که به فکر فرار از کشورند….

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد