گوناگون

نماینده مجلس : حقوق کارمندان دولت ناعادلانه است؛ دولت فکری برای فقرزدایی کند

نماینده مجلس : حقوق کارمندان دولت ناعادلانه است؛ دولت فکری برای فقرزدایی کند

پارسینه: نماینده رشت در مجلس با انتقاد از وابستگی ۳۶ درصدی دولت به نفت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای رشد ۸ درصدی اقتصاد که در لایحه ۱۴۰۱ آمده بیان کند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: رئیس جمهور در اظهارات خود به ارز ۴۲۰۰ تومانی و ناعادلانه بودن حقوق و دستمزد کارمندان دولت اشاره کرد، اما باید بداند ما یک میلیون کارمند با قرارداد‌های شرکتی و حجمی در کشور داریم که بایستی به حقوق آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: رئیس جمهور در اظهارات خود از مجلس خواست که برای فقرزدایی فکری کند در حالی که مقام معظم رهبری تاکید بر این دارند که دولت لایحه کارشناسی به مجلس ارائه دهد، لذا دولت نباید حرفی برعکس بیان کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای رشد ۸ درصدی اقتصاد که در لایحه ۱۴۰۱ آمده بیان کند، این در حالی است که ما سرمایه‌گذاری کافی داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف کشور نداشته‌ایم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه وابستگی دولت به بخش نفت در بودجه ۳۶ درصد است افزود: دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است این در حالی است که ما شاهد افزایش قی l ت خوراک پتروشیمی‌ها طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ رقم ۹۸ هزار میلیارد تومانی برای فروش اوراق در نظر گرفته است، این در حالی است که اگر نتوانیم رقم مناسب نفت را بفروشیم دولت مجوز فروش بیشتر اوراق را داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت ۲ هزار ردیف بودجه را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۵۰ ردیف متمرکز کرده که همین موضوع مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها ایجاد کرده است.
منبع: خبرگزاری ایلنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد