گوناگون

"جدایی ری از تهران با شعار توسعه پایدار در تناقض است"

پارسینه: این نماینده مجلس با بیان اینکه جدایی ری از تهران موجب چند تکه شدن مدیریت شهری می شود، تاکید کرد: امکان دارد جدایی ری از تهران محاسنی برای مردم ری داشته باشد اما تجربه نشان می دهد که معایب کار از محاسن کار بسیار بیشتر است و ریسک بالایی دارد. بجای جدا سازی باید از مدیریت شهر تهران حمایت شود و آهنگ یکنواختی از توسعه را در شهر ایجاد کرد.

محمد دامادی نماینده ساری و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شفاف با اشاره به جدایی ری از تهران، گفت: حتی اگر نخواهیم به هر پدیده و تصمیم دولت نگاه سیاسی داشته باشیم باید به این نکته توجه کرد که در صورت اتخاذ این تصمیم در حوزه مدیریت شهری و رفاه مردم، توسعه شهر ری با یک ایست جدی مواجه خواهد شد. می توان از حوزه های دیگر نیز، این تصمیم دولت مبنی بر جدایی ری از تهران نقد کرد و به چالش کشید.

وی تصریح کرد: در کشور شعار توسعه پایدار می دهیم اما این تصمیم اگر اتفاق بیفتد و به سرانجام برسد با روح این شعار در تناقض است. کسانی که حرف از جدایی ری از تهران می زنند باید به این نکته توجه داشته باشند که پس از اینکه این تصمیم عملیاتی شد با یک مدیریت شهری چند تکه روبرو می شویم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جدایی ری از تهران موجب چند تکه شدن مدیریت شهری می شود، تاکید کرد: امکان دارد جدایی ری از تهران محاسنی برای مردم ری داشته باشد اما تجربه نشان می دهد که معایب کار از محاسن کار بسیار بیشتر است و ریسک بالایی دارد. بجای جدا سازی باید از مدیریت شهر تهران حمایت شود و آهنگ یکنواختی از توسعه را در شهر ایجاد کرد.

دامادی به مشکلاتی که جدایی ری از تهران می تواند ایجاد کند اشاره کرد و گفت: اگر مسئله جدایی ری از تهران به سرانجام برسد دو شهر در مواردی مانند دفن زباله و فروش آرامگاه دچار مشکلات جدی خواهند شد که کارشناسان بسیاری در این خصوص اظهار نظر کرده اند. همچنین باید به این موضوع نیز توجه کرد که امکان دارد تا جدایی ری از تهران به سرانجام برسد یکسری مشکلات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی بوجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در خصوص جدایی شهر قدس اگر چه آهنگ جداسازی این شهر ابتدا با شعار استقلال و توسعه شهر قدس انجام شد اما دور نمای کار آن چیزی نبود که مردم انتظار داشتند و میبینیم که هنوز آن رشد لازم محقق نشده است.

منبع: شفاف

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد