گوناگون

ناگفته هاي سخنگوي شوراي نگهبان از پيشنهاد لاريجاني و دست رد هاشمي در مهلت ۵ روزه

متأسفانه به رغم پيگيري چندين بار هيچ پاسخي از مجمع تشخيص مصلحت نظام دريافت نشد و آقاي هاشمي رفسنجاني از فرصت قانوني براي ارائه نظرات خود استفاده نكردند

سخنگوي شوراي نگهبان درباره نامه‌اي از سوي نمايندگان ميرحسين موسوي به علي لاريجاني و عدم پذيرش درخواست اعضاي شوراي نگهبان براي ملاقات با هاشمي رفسنجاني در جريان بررسي انتخابات رياست جمهوري توضيحاتي داد.
به گزارش ايران، عباسعلي كدخدايي خاطرنشان كرد: در زمان بررسي انتخابات، پيشنهادي از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي به شوراي نگهبان مطرح شد كه در آن پيشنهاد آمده بود «هيأتي با حضور رئيس سازمان بازرسي كل كشور، دادستان كل كشور و يك نفر از اعضاي شوراي نگهبان» براي بررسي اعتراضات كانديداها تشكيل شود.» كدخدايي گفت: البته شخص آقاي لاريجاني براي ارائه اين پيشنهاد به شوراي نگهبان آمد و در خدمت آقاي جنتي پيشنهاد را مطرح كرد. سخنگوي شوراي نگهبان ادامه داد: عليرغم اين‌كه پذيرش چنين پيشنهادي براي شوراي نگهبان مشكلاتي را داشت اما دبير شوراي نگهبان براي اعتمادسازي آن پيشنهاد را پذيرفت و مقرر شد آقاي لاريجاني با آقايان موسوي و كروبي رايزني‌هايي را شروع و نتيجه را به شوراي نگهبان اعلام كند. كدخدايي افزود: پيش‌بيني لاريجاني اين بود كه ميرحسين موسوي پيشنهاد هيأت و تركيب ياد شده را بپذيرد اما متأسفانه موضوع بدون پاسخ ماند و پس از اعلام نظر نهايي شوراي نگهبان، از آقاي لاريجاني در اين باره سؤال كرديم كه گفت ظاهراً به آقاي موسوي و كروبي موضوع را منتقل كرده است اما آنان نپذيرفته‌اند. سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به اظهارات هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه هفته گذشته گفت: در مهلت پنج روزه، رايزني‌هاي مختلفي را با سران نظام، مراجع عظام، شخصيت‌هاي سياسي اجتماعي از جمله آقايان ناطق نوري و هاشمي شاهرودي انجام داديم و در اين مهلت زماني شخص بنده عليرغم پيگيري‌هاي مكرر، با مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز تماس گرفتم و براي انجام ديداري با آقاي هاشمي رفسنجاني درخواست وقت كردم كه اعضا خدمت ايشان نيز برسند تا هم توضيحاتي از روند رسيدگي به شكايات ارائه شود و هم اگر موضوعي است ايشان بفرمايند تا مدنظر قرار گيرد. كدخدايي اظهار داشت: متأسفانه به رغم پيگيري چندين بار هيچ پاسخي از مجمع تشخيص مصلحت نظام دريافت نشد و آقاي هاشمي رفسنجاني از فرصت قانوني براي ارائه نظرات خود استفاده نكردند و متأسفانه اين فرصت هيچ گاه از طرف ايشان براي اعضاي شوراي نگهبان فراهم نشد.
گفتني است هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه از استفاده نشدن از مهلت اضافي شوراي نگهبان انتقاد كرد و با لحني دوپهلو سعي داشت تا شوراي نگهبان را مقصر اين موضوع جلوه دهد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد