گوناگون

جشنواره فیلم اوکراین از دستاوردهای سینمایی «امیر کاستاریکا» تقدیر کرد

پارسینه: جشنواره فیلم «اودسا» در اوکراین از «امیر کاستاریکا»، کارگردان سرشناس برنده نخل طلای کن با اعطای جایزه دستاورد هنری تقدیر کرد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم «اودسا» در اوکراین، از «امیر کارستاریکا» کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان و برنده دو جایزه نخل طلا با اعطای جایزه دستاورد هنری «دوک طلایی» تقدیر شد.

«کاستاریکا» در این مراسم اعلام کرد، شهر «اودسا» اهمیت ویژه‌ای برای او دارد، چرا که بخشی از فیلم به یادماندنی «رزمناو پوتمکین» ساخته «سرگئی آیزنشتاین» در این شهر ساخته شده است و سپس همراه با گروه موسیقی خود بخشی از آهنگ این فیلم را اجرا کرد.

«کاستاریکا» در 27 سالگی با ساخت اولین فیلم بلند خود با نام «دالی بل را یادت می‌آید؟» موفق به کسب شیر طلای ونیز برای بهترین اثر اول یک کارگردان شد.

او دومین فیلم بلندش را در سال 1985 با نام «وقتی پدرم برای کار رفته بود» به سینما آورد که موفق به کسب نخل طلای جشنواره‌ کن شد و تا آستانه‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز پیش رفت.

کاستاریکا دهه‌ 90 را با ساخت فیلم کمدی «رویای آریزونا» در سال 1993 آغاز کرد و دو سال بعد با فیلم «زیرزمین» دومین جایزه‌ی نخل طلا را به کارنامه‌ افتخارات خود افزود.

وی در سال 1998 کارستاریکا با فیلم «گربه سیاه، گربه سفید» توانست شیر نقره‌ای جشنواره ونیز را برای بهترین کارگردانی دریافت کند.

خالق آثاری چون «زمان کولی‌ها»، «زندگی معجزه است» و «این را به من قول بده» در سال 2005 ریاست هیات داوران جشنواره‌ کن را عهده‌دار بود. وی در سال 2007 سفیر ملی یونیسف در صربستان منصوب شد و یک سال بعد نشان عالی هنر و ادبیات فرانسه را به گردن آویخت.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد