گوناگون

حضور ظریف در برنامه «حالا خورشید»

حضور ظریف در برنامه «حالا خورشید»

پارسینه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه یکشنبه چهارم شهریور در هفته دولت در برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور حضور پیدا می کند.

رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» در توییتی در این باره اعلام کرد که روز یکشنبه در این برنامه میزبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه است.

او در این توییت از مخاطبان خود خواست سوال‌های پیشنهادی شان برای پرسش از وزیر خارجه را مطرح کنند. رشیدپور پیش از این یک بار در برنامه اینترنتی «دید در شب» با محمدجواد ظریف گفت‌وگو کرده است.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

  • ناشناس

    آقای رشیدپور یک بار با روحانی مصاحبه کردی و افتضاح به بار آوردی و اگر میخواهی مثل اون بار عمل کنی تو را به خدا این کار را نکن و آبروی خودت را نبر و تریبون دست ظریف نده تا گند کاری دولت روحانی را در خزر و برجام ماستمالی کند.
    به نظر من در برنامه فردا دو تا سوال باید محور پرسش از ظریف باشد:
    1-بعد از خروج ترامپ از برجام چرا جمهوری اسلامی حاضر شده تا مجددا پای میز مذاکره با اروپا بشیند؟مگر اروپا ادعا نکرده است که به برجام پایبند است؟اگر اروپا در ادعایش صادق است تکلیف و تهعداتش برابر برجام روشن است و نیازی به مذاکره مجدد نبود و با این پرسش مذاکره مجدد چه معنایی داشته است؟جز این است که اروپا با طرح مذاکره مجدد در واقع خواسته تا برای امریکا وقت بخرد که به 13 ابان و مرحله دوم تحریم های امریکا ما را برساند و ایران را کیش و مات کنند و لذا اکنون ایران را سر کار گذاشته و در حین مذاکره تمام شرکت های اروپایی مانند ایر لاین های آنها و شرکت نفتی توتال فرانسه و زیمنس المان و سایر شرکت های اروپایی دارند یک به یک از ایران میروند.
    2- پرسش دوم شما از ظریف باید حول محور خزر باشد.ظریف در برابر موج اعتراضی مردم به شرکت ایران در کنوانسیون قزاقستان اظهار کرده که هنوز تقسیمی در خزر صورت نگرفته و در مورد بستر و زیر بستر دریا نیز حرفی به میان نیامده است. در صورتی که آگاهانه هم راست میگوید و هم دروغ.و وظیفه شما در این مصاحبه این است که دروغ آگاهانه او را روشن و برجسته نمایی و برای اینکار لازم است تا قبل از برنامه فردا با مطالعه دقیق و کپی مستندات توافق سال 1992 سه کشور روسیه و قزاقستان و آذربایجان در خصوص خزر که 64 درصد خزر را بین خودشان تقسیم کرده و از منابع نفت و گاز آن سالهاست دارند استفاده می کنند مطلع شده و ظریف را به چالش بکشید که چرا برای فریب افکار عمومی دارد آگاهانه دروغ می گوید چون هرچند درست است که سهم ایران در خزر هنوز تعیین نشده ولی خودش می داند که دارد دروغ می گوید چون فقط 36 درصد از خزر که بین ایران و ترکمنستان و بخشی از آذربایجان مشترک است باقی مانده و هنوز تعیین سهم نشده است که اولا در قسمت باقیمانده دیگر نفت و گازی وجود ندارد و ثانیا گیرم که از 36 درصد تقسیم نشده بیشترین سهم را هم به ایران بدهند چه فایده ای دارد؟
    ایران برابر قرارداد سال 1940 با شوروی سابق از حق برابر در خزر برخوردار بوده ولی چون در آن قرارداد به عدد 50 درصد اشاره مستقیم عددی نشده ظریف رندانه اظهار میکند که آن زمان هم ایران دارای سهم 50 درصد نبوده در حالی که قرارداد سال 1940 تصریح کرده که ابران و شوروی به طور مشترک و مساوی حق استفاده از خزر را دارند و این یعنی همان سهم 50 درصد و حالا سوال اینجاست اگر در شوروی سابق فروپاشی رخ داده و در حاشیه خزر به جای شوروی 4 کشور جدید تاسیس شده است به ایران چه ربطی داشته تا از سهم خود به آنها بدهد؟

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد