گوناگون

ماجرای نامه محرمانه و هشدار گونه وزارت خارجه به رهبر انقلاب

ماجرای نامه محرمانه و هشدار گونه وزارت خارجه به رهبر انقلاب

پارسینه: . نامه منحصراً در مورد نفت و گاز نبود. بلکه به تحریم جدی فراگیر اشاره کرده بودیم. مثلاً مساله بانکها را هم گفته بودیم.»

پارسینه: علی اکبر صالحی در بخشی از گفت و گوی خود با ماهنامه دیپلمات از نامه محرمانه ای خطاب به رهبری قبل از وقوع تحریم های گسترده می گوید که در آن در خصوص تحریم های فراگیر احتمالی در حوزه اقتصادی هشدار می دهد.

این نامه در سال 1390 خطاب به رهبرمعظم انقلاب نگاشته شد.

وی در این خصوص می گوید: « این نامه درباره اینکه تحریمها به چه سمت و سویی میرود و آمریکاییها ممکن است چه کارهایی انجام دهند و چه تصمیماتی بگیرند. راههای برون رفت را نیز نوشته بودیم که مقبول ایشان قرار گرفته بود. آن نامه، نامه ای تاریخی است که وزارت خارجه میتواند آن را منتشر کند. نامه، آن زمان محرمانه بود، ولی انتشار آن الان ممکن است؛ نامه بسیار گویایی است که نشان میدهد کارشناسان وزارت خارجه گنج نهفته ای هستند که میتوانند آینده را ببینند، تدبیر کنند، برون رفت نشان دهند و راهگشایی کنند. همه آنها انسانهای باارزشی هستند.

گفتیم اتفاقی در حال رخ دادن است که مسوولان باید از آن مطلع باشند. میخواستیم آنها را نسبت به آینده مطلع کنیم تا آمادگی لازم را داشته باشیم. خوشبختانه این نامه در موقع مناسبی تنظیم شده بود. نامه هشدار نبود. ولی هشدارگونه بود. وظیفه وزارت امور خارجه است که تا حد معقولی پیشبینی تحولات آینده را بکند که اگر خدای نکرده به منافع و حاکمیت ملی در معرض خطر بود از آن تا حد امکان جلوگیری شود. ما میگفتیم چالشها به زودی از راه خواهند رسید. نامه منحصراً در مورد نفت و گاز نبود. بلکه به تحریم جدی فراگیر اشاره کرده بودیم. مثلاً مساله بانکها را هم گفته بودیم.»

ارسال نظر

  • ناشناس

    بهتر بود استعفا میدادین با اون وصع!!

  • ناشناس

    حتما با اطلاع جناب اقای دکتر احمدی نژاد عزیز هم بوده است ؟؟؟؟!!!!!!!!!! چطوری هرچه مسئله است گردن آن دسته این بیچاره ها میگذارندد و کارهای خوب را به نام خودشان مصادره میکنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    برای ما مردم عادی هم پیش بینی وقایع چندان سخت نبود. متاسفانه کسانی در نظام منافع خود را بر منافع ملت و کشور ترجیح داده و می دهند. حال سوال اصلی این است که چه کسی باید جوابگوی ابن همه ضرر زیان باشد؟.

  • ممد

    خوبه که منتشر بشه

  • ناشناس

    داستان ثروتمند شدن قارون:
    .
    قارون جزو طرفداران حضرت موسی بود و هم رابطه فامیلی داشت باهاش... زمانی که قرار بود قحطی شروع بشه حضرت موسی پیش بینی میکرد و به یارای نزدیکش میگفت فلان تاریخ قراره ملخ بزنه ب مزارع گندم ... یا فلان موقع قراره خشکسالی بشه....
    .
    قارون اینا رو پیشاپیش میدونست و قبل از شروع خشکسالی تا میتونست غلات ذخیره میکرد وانبار میکرد و مزارع رو پیش خرید میکرد بعد موقع تحریم ها با قیمت طلا و جواهر ب ثروتمندا میفروخت
    .
    یا وقتی برای عذابمریضی میومد داروی تقلبی درست میکرد و میفروخت به طرفدارای فرعون
    .
    ب حدی که اخر سر فقط کلیدای گنجه های ثروتش رو با شتر حمل میکردن
    .
    هیچ ربطی هم به ثروتمند شدن ییهویی بعضی ها توو وضعیت فعلی بنداره :)
    .
    پارسینه بچاپ لطفن لطفن مرسی..

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد