گوناگون

تمساح بی رحم آسمان که کابوسی برای تانک ها و ادوات نظامی است+ فیلم

تمساح بی رحم آسمان که کابوسی برای تانک ها و ادوات نظامی است+ فیلم

در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش در شوروی ساخت یک هلیکوپتر تهاجمی در نقش ضد تانک برای نابودی تانک ها و زره پوش های دشمن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پارسینه و به نقل از منابع اینترنتی؛ هدف از ساخت این هلیکوپتر برای نبرد های ضد زره و زرهی بود. در آن زمان شوروی در حال تولید میل بیست و چهار هایند بود.

اگرچه میل-بیست و چهار یک هلیکوپتر تهاجمی و پشتیبانی هوایی مناسب بود ولی در نقش ضد تانک به دلایل زیاد از جمله تعداد کم موشک ضدتانک قابل حمل و حتی توان پرواز ایستایی کم در این نقش اصلا مناسب نبود و از طرفی هر روز از طرف غرب خبرهایی می‌رسید که اصلا مقامات شوروی را خوشحال نمیکرد بله بالگرد بشدت تهاجمی جدیدی در غرب در حال توسعه بود و آپاچی داشت برای پرواز لحظه شماری میکرد.

به سرعت دو کمپا.نی بزرگ میل و کاموف برای ساخت این بالگرد دست به رقابت زدن کاموف ویژگی خاصی داره که یکی از ویژگی‌ها اینه که اگر این هلیکوپتر یکی از موتورهای خودش رو از دست بده میتونه با یدونه موتور خودش در میدان نبرد کارشو ادامه بده. همچنین کابین دارای نمایشگر اچ یو دی و شش نمایشگر رنگی چندکاره هماهنگ با دوربین دید شبانه هست و کلاه خلبان دارای سامانهٔ نمایش اطلاعات هست که خلبان هر اطلاعاتی رو بخواد براش به نمایش در میاد.

یکی از نکاتی که خیلی اهمیت داره این هست که هر دو در کنار هم قرار دارن که هردوتاشون روی صندلی های پرتابی کا-سی و هفت-اِم-هشتصد یکسان میشینن که به گفته شرکت کاموف سیستم ایجکت این هلیکوپتر قراره که توی آپدیت های بعدی استفاده نشه دلیلش هم اینه زمانی که خلبان ایجکت میکنه تیغه های روتور اول جدا میشن و چون کاموف بالای سر نیروی های خودی پرواز میکنه احتمال برخورد این تیغه ها با نیروهای خودی بسیار زیاده و یجور باگ در طراحی بحساب میاد.

 

حجم ویدیو: 3.03M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد