گوناگون

عامل موفقیت‌های زیدان چیست؟

عامل موفقیت‌های زیدان چیست؟

پارسینه: زمانی که زیدان به عنوان سرمربی رئال انتخاب شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد او بتواند تیمش را به نقطه فعلی برساند.

عامل موفقیت‌های زیدان چیست؟


گزارش - تحریریه پارسینه | از ابتدای حضور زیدان در رئال در سال ۲۰۰۱، فلورنتینو پرز علاقه خاصی به ستاره فرانسوی داشت و در مدت ۵ سال حضور او به عنوان بازیکن در این تیم، توجه ویژه ای از سوی پرز به زیدان می‌شد. در حقیقت پرز همواره این رویا را در سر داشت که زیدان پس از اتمام دوران فوتبالش، به عنوان مربی نیز روی نیمکت رئال بنشیند.
پس از خداحافظی زیدان از میادین ، او سعی داشت که از دنیای فوتبال برای مدتی فاصله بگیرد ولی پرز همواره ارتباط نزدیک خود را با زیزو حفظ کرد و در تلاش بود که او را در پستی مدیریتی در باشگاه بر کار بیاورد. با این حال با عدم انتخاب پرز به عنوان ریاست باشگاه، زیدان نیز برای مدت ۴ سال از تیم فاصله گرفت و به فعالیت های دیگر مشغول بود.

در نهایت زیدان، اسطوره باشگاه، مربی شد و آن هم در حالی که هیچ تجربه مربی‌گری در تیمی به این بزرگی را نداشت و بزرگترین سابقه‌اش کار در تیم جوانان رئال بود. همه از این انتخاب تعجب کردد. اما ۱۷ ماه را خیلی سریع به جلو ببرید، حالا زیدان نامش را در کتاب تاریخ نوشته است. سرمربی فرانسوی به بهترین شکل تیم را از بحران خارج کرد و آن‌ها را بعد از ۶ ماه حضورش در این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان رساند. خیلی‌ها گفتند شانس بوده، اما دوباره تاریخ‌سازی کرد. تیم را قهرمان کرد و آن هم برای اولین بار که یک تیم توانست دو بار پشت سر هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

او دستیار آنچلوتی هم بود و وقتی رئال در لیسبون دهمین قهرمانی را به دست آورد او در کنار سرمربی ایتالیایی درس یاد می‌گرفت. یاد هم گرفت و راه او را به خوبی ادامه داده است. یازدهمین قهرمانی در ضربات پنالتی و در بازی مقابل اتلتیکو به دست آمد. آن شب در میلان مادرید خیلی هم خوب بازی نکرد، اما باز هم راهی برای بردن پیدا کرد. ۶ ماه بعد رئال تبدیل به باشگاهی شد که در بحران بود. اما دوباره او اوضاع را مرتب کرد و حالا تیمش دوازدهمین قهرمانی را هم به دست آورده است. در مسیر موفقیت او هرچند سرخیو راموس کمک زیادی به تیم کرد و بارها با گل‌های دیرهنگام منجی تیم شد. به خاطر گل‌های او خیلی‌ها گفتند زیدان خوش‌شان است، اما فراموش نکنید هر مربی بزرگ شانس خوبی هم دارد. به هیچ وجه نمی‌توان منکر شد، زیدان کار بزرگی در رئال کرده و کار او اصلا به خاطر خوش شانسی‌اش نبوده است.

یوونتوس آماری فوق‌العاده داشت و رئال مادرید این تیم را با ۴ گل در فینال شکست داد. تیمی را که مقابل بارسلونا با خط حمله مرگبارش دوبار کلین شیت کرده بود. در این بازی هم رونالدو درخشید، کاسمیرو گلی زد که باز هم شانس کمی در آن دخیل بود، اما اعتبار همه‌اش به زیدان رسید، حقش هم بود. هیچ کس نمی‌تواند بگوید این مربی مستحقش نبود. او قوی‌ترین ترکیب دنیا را در اختیار داشت و حالا این شانس را دارد که چند بازیکن بزرگ دیگر هم به خدمت گیرد. او گفته می‌خواهد مسیر موفقیت را ادامه دهد و حالا تیمش می‌تواند عصری جدید را معرفی کند. باید منتظر بود و دید.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد